28-07-2022, 22:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-07-2022, 22:12 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Tehniline, aga rumal inimene küsib tehnilise, aga rumala küsimuse - kas akude eluea juures mängib lisaks elementaafüüsikale rolli ka neid kontrolliva elektroonika kvaliteet? Ehk kui osta mingi eriti "loll" aku ja seda regulaarselt väärkasutada, siis on eluiga lühike (ja linnalegend on sündinud), aga kui juhtimissüsteem mingitele kunde poolt tehtavatele rumalustele õigel hetkel käe ette paneb, siis tegelikult probleemi pole? Nii palju kui mina tean, ei ole akuelemendi kui sellise juures kallil ja odaval elektrikal vahet, Tesla omad tulevad samalt liinilt kui Leafi omad. Aga kõik, mis sealt edasi juhtub, on tume maa.
Mul näiteks pole erilisi raskusi süsteemi ette kujutamisega, mis ei luba kuuma akut täisvõimsusega laadida. Või siis vähemalt kuvab ekraanile teate, et yo, 20000km akuvahetuse-eelset läbisõitu läheb nüüd loosi, oled kindel? Põhimõtteliselt sama olukord, et dinopõletajaga saab sõita 50km/h nii teise kui viienda käiguga - tehtud töö on sama, aga jõuallika kulumine erineb kordades.
Mul näiteks pole erilisi raskusi süsteemi ette kujutamisega, mis ei luba kuuma akut täisvõimsusega laadida. Või siis vähemalt kuvab ekraanile teate, et yo, 20000km akuvahetuse-eelset läbisõitu läheb nüüd loosi, oled kindel? Põhimõtteliselt sama olukord, et dinopõletajaga saab sõita 50km/h nii teise kui viienda käiguga - tehtud töö on sama, aga jõuallika kulumine erineb kordades.