04-08-2022, 16:16 PM
(04-08-2022, 15:01 PM)Daff Kirjutas: Kui nüüd hakata mõtlema traktorite peale kuidas nad tagurpidi pööravad siis künnavad vist enamus.Kusjuures selle asjaga on ka veoautojuhid tegelenud ja seal on hea põhjus miks ei saa asja täielikult õigeks.
Põka sisemine ratas jätab tagurpidi risti rooliga juti maha. Samuti russ ja nelikümend. Russ eriti.
No ja just ajasin Volvo FH-d tagurpidi liivaplatsi peal aiaaugust sisse. Samuti kohad kus ratas risti oli on sisemise ratta poolt üles küntud. Auto 6 kuud vana. Vaevalt, et midagi valesti on.
Ma pakuks, et see on traktorite puhul tingitud ka kaalujaotusest. Esiosa jääb lihtsalt liiga kergeks ja ei jõua piisavalt maakerast kinni hoida.
Nimelt et anda autole väike pöörderaadius pannakse välimine ratas rohkem keerama.
Sisemist lihtsalt ei saa rohkem keerata sest rooliõlak käändteljel läheb praktiliselt surnud seisu ja kui vasakul pole sellest lugu, kuna roolikarp tõmbab ta tagasi siis paremal ei saa see nii olla.
Ega tõstukitele ja muule tehnikale mis palju keerama peab ei mõelda ilmaaegu keskele lisahooba välja mis roolivarda nurka muudab sillatala suhtes.
Kehtib muide ka Jumzi ja Belarusi roolimajanduse kohta.
Paraku teostus on nagu on ja parandamiseks on ruumi küllaga.
Pole vahet palju roolisüsteemis vaheliigendeid on ja millise nurga all need on aga kokku peab moodustuma selline asi kus kõik rattad ümber ühise telje keeravad.
Muide kui panna roolitrapets sillast ettepoole suudab ta oluliselt rohkem keerata sest surnud punkt tekib oluliselt hiljem.
Ainult see probleem on, et see ei taha rataste sisse ära mahtuda ja seega pannakse rataste kohale või siis tehakse rattad suured.
Saab ka käändtelje viia rattast piisavalt välja aga see halvendab ka juhitavust.
Sellest teemast võiks pikemalt teoretiseerida isegi kui geomeetria väga huvi pakub, siis on ka käändtelje kalle ja järeljooks.
See aga ilmselt oleks siin teemas ebasobiv.