27-08-2022, 23:22 PM
(27-08-2022, 20:14 PM)tõnn Kirjutas: Pump oli täitsa kuiv seest.Mina isiklikult ei lammutaks midagi laiali kui pole kindel et sellest abi on.
Lisasin õli.
Tagumiku düno järgi hobused ellu ei ärganud.
Mida veel proovida enne kui mootorit lammutama hakkan?
Võibolla päeva parim soovitus oleks kaasata diagnoosimisse mõni asjatundja sest viimase lause taustal tundub see ära tasuvat.
Et aga niisama targutamine poleks siis kui mootori tehnilises olukorras oleks miskit viga et minna ei jõua siis peaks taga olema must suitsupilv või valge põlemata kütus kui silindrist surve täiesti kaob.
See saab kaduda ainult klapi purunemise tõttu sest kui see karterisse kaoks lendaks nii õlivarras kui kork kõrge kaarega ja summutist oleks must mootoriõli väljas.
Kui ikka mootor käivitub ja kummagi pihustitoru lahtikeeramisel suits ära ei kao ning mootor lonkama hakkab on temaga kõik korras.
Minu teooria, et sinine suits tekib kui kütuse kättesaamisega on probleem ja plunser käib poole käigu tühjalt mis muudab pritse hiliseks ja suitsu siniseks.
Diagnoosimiseks keeraks ära pumba luugi ja kui sealt hoovast keskmistel pööretel juurde vajutada peab summutist väga must asi väljuma ja pööre hetkega tõusma.
Kui ta seda ei tee on mõistlik kahtlustada kütuse kättesaamatust.
Selle diagnoosimiseks on ka meetmed, kuid need pole päris ilma diiselmootori toitesüsteemi tundmist igaühele võimetekohased.
Üldiselt peaks töötava mootoriga peale filtrit pumbapeasse mineva toru lahtikeeramisel kütust korralikult pritsima ja kogus võiks ka olla konservikarbitäis alla poole minuti.
Kui pole, siis on miski labaselt umbes ja tuleb hakata imipoolt diagnoosima, milleks etteandepumba imemispoole lahtikeeramisel hakkab kütus joana voolama ja konservikarp saab kiirelt täis kui paaki suuliselt puhuda.
Filtripotid olgu aga viimane asi mida lahti keerata, kuna seal on võimalik päris palju probleeme juurde tekitada ja neid näpitakse ainult töökorras traktoril ning ühekaupa et kohe näha oleks kui tihedus kadus või element riknes.