04-09-2022, 14:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-09-2022, 14:18 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Tuiamine sõltub kahest asjast: kõigepealt rehvidest mis ENAMASTI ei ole kuidagi (üle)kaaluga kooskõlas. Ja siis muidugi konstruktsioonist.
Reaalselt peaks olema 1-teljelise 1500 kilo haagise rehvi koormusindeks 100 ehk 800 kilo, siis saaks enam-vähem sõita. 98 ehk 750kg on liiga piiripealne. Teine asi on muidugi veel ka rõhk. Kui isegi tehasest kunagi tuli haagis enam-vähem rehvidega, siis peale mingit teatud aega on need esiteks "surnud" ja teiseks tavaliselt millegi odavama vastu vahetunud. Õnn, kui on C-rehv OK, see oli peaaegu tuliuus ja täiesti korralike 104 rehvidega haagis 1800 kilo kokku koormusindeksiga ja uus bi-turbo Ford pole kaugelt kerge ega lahja vedur. Aga kui tegu on ebatasase teega ja igasuguste teravaservaliste üleminekutega, sõitsin Valingu tee-ehituse kaudu, näed peeglist tuiamist! Asi, mida 2-teljeline ei tee kunagi sest seal all on 4X84 rehvid ehk 2 tonni koormust lisaks sirgele jooksule. Kui vedur on pädev (ja on küsimust uute autode pidurite võimekusest?), on tegelikult 2-teljeline O1 ohutum tonnist koormat vedada!!! Kehv vedur suvaliste piduritega 1-teljelisega on ohtlikum, see on fakt. Olgu et numbrid ja juhtimisõigus võivad olla ilusamad... Ehk ma täiesti mõistan O1 2-teljeliste tarbijaid. Odavam ja ohutum, seda kerge riskiga.
Reaalselt peaks olema 1-teljelise 1500 kilo haagise rehvi koormusindeks 100 ehk 800 kilo, siis saaks enam-vähem sõita. 98 ehk 750kg on liiga piiripealne. Teine asi on muidugi veel ka rõhk. Kui isegi tehasest kunagi tuli haagis enam-vähem rehvidega, siis peale mingit teatud aega on need esiteks "surnud" ja teiseks tavaliselt millegi odavama vastu vahetunud. Õnn, kui on C-rehv OK, see oli peaaegu tuliuus ja täiesti korralike 104 rehvidega haagis 1800 kilo kokku koormusindeksiga ja uus bi-turbo Ford pole kaugelt kerge ega lahja vedur. Aga kui tegu on ebatasase teega ja igasuguste teravaservaliste üleminekutega, sõitsin Valingu tee-ehituse kaudu, näed peeglist tuiamist! Asi, mida 2-teljeline ei tee kunagi sest seal all on 4X84 rehvid ehk 2 tonni koormust lisaks sirgele jooksule. Kui vedur on pädev (ja on küsimust uute autode pidurite võimekusest?), on tegelikult 2-teljeline O1 ohutum tonnist koormat vedada!!! Kehv vedur suvaliste piduritega 1-teljelisega on ohtlikum, see on fakt. Olgu et numbrid ja juhtimisõigus võivad olla ilusamad... Ehk ma täiesti mõistan O1 2-teljeliste tarbijaid. Odavam ja ohutum, seda kerge riskiga.