05-09-2022, 10:41 AM
(04-09-2022, 22:04 PM)Tegelane5 Kirjutas:Gaasid ongi parema detonatsioonikindlusega aga näiteks cng ei ole vedel ja gaasiliselt teda torustikust läbi ajada nõuab väga ebapraktiliselt suuri torusid ja jagamiseks pihusteid mis mis ei suuda siis jälle väikest kogust piisava täpsusega jagada.(04-09-2022, 20:03 PM)pannkook Kirjutas: cng kütteväärtus pidi ju parem olema, kui benal, miks ta siis vähem kw annab?Seal võib asi üldse maksudes või krt teab milles olla miks kW vähem on. Tegelikkuses pole asi pigem mitte kütteväärtuses vaid detonatsiooni kindluses ehk oktaanarvus ning selles suhtes peaks gaas üldse isegi parem olema.
Samuti on vaja enne pihusteid reduktoris rõhk alandada 10 bar peale ja see vigur külmub lihtsalt ära kui sealt tohutu kogus gaasi läbi ajada.
Samuti on gaasi põlemine aeglane madala surveastme pärast ja paneb küünaldele-klappidele suure soojuskoormuse sest mootor peab ka bensiiniga töötada suutma.
Kolkswagen ongi seda teed läinud, et optimeeris mootori gaasil käima kõrge surveastmega ja et bensiinil käia keeratakse süüde väga hiliseks, isegi 2 kraadi peale surnud seisu ja sellest ka ebatavaline bensiinikulu.
Opel on jälle panustanud mõlemale kütuseliigile ja seal pole ka sellist bensiinikulu kui võrrelda Opel Kombinaati ja Vw Katit omavahel.
Misajast aga cng balloone autodele plastist tehakse on mulle märkamata jäänud.
Selge on igatahes see, et kes kunagi kiitsid et oi kui soodne on sõita ja eelistasid seda diiselmootorile on nüüd kuidagi vaikseks ja mõtlikuks jäänud.
Vähe sellest et gaas kallis on siis seda peab käima ka otsimas kuskilt teisest linnaservast kuhu inimesel muidu asjagi poleks.