06-09-2022, 07:04 AM
(05-09-2022, 21:01 PM)Mahno Kirjutas: LPG puhul ei mäleta täpselt, aga oli vaja võtta kas ülevalt või alt ja keskelt võttes ei pidavat saama kogu gaasi mahtu kasutada.
LPG paagist võetakse põhjast.
Tegu on üldse ühe põneva tootega. Kunagi oli vaja paak ära puhastada, mõtlesin samas ka multiklapi ära vahetada, uus seisis juba tükk aega tagavarajuppide riiulil. Mure aga selles, et gaasi oli veel sees kuskil kolmandiku jagu. Tühjaks sõita ka ei saanud, sest imitoru otsas olev filter oli lahtiroostetanud sodist umbes ja pidevalt gaasi peale ei tulnud. Käisin siis algul meistrimeeste jutul, järjekord u.nädal-kaks, aga sõita on vaja kohe homme. Kui ei saa heaga, tuleb asi ise ette võtta. Õnneks sattus tuuline ilm. Ajasin auto ilusti tuulde, et gaas tagaluugi kaudu minema lenduks, uksed-aknad lahti, suitsud tõstsin tuppa, naabrit hoiatasin ka, et ta ebameeldivat lõhna tundes gaasitõrjesse ei helistaks. Lasin suurema surve multiklapi poltide lõdvendamisega maha ja peale väikest pusimist sai ka klapi kätte. Umbes paari-kolme tunniga "kees" paak gaasist tühjaks, misjärel plaanitud tööd ära tehtud, põhja puhastus, uued seibid torudele ja veatult toimetav multiklapp. Tagantjärele mõeldes oleks võinud põhjale mingi kihi värvi ka peale tõmmata, aga aeg ei oodanud. Kokkuvõttes polnudki nii hirmus ettevõtmine, kui algul pelgasin.
Ja suht hästi sai selgeks, miks Poolas gaasipaakidele loetud aastate tagant ülevaatust korraldatakse. Enamus paake ju seal tehtud ja ilmselt teavad piisavalt hästi, kaua nende kaup vastu peab. Kunagi ühte uut paaki seest uudistades tundus see lihtsalt värvitud, ilmselt nn.veoautovärviga. Kindlasti oleks tänapäeval võimalik ka roostele vastupidavam tehnoloogia vähemalt seestpoolt kasutusele võtta, aga eks nad taha ka uusi paake müüa. Kui kokkuhoid, siis kokkuhoid. Edasi on klassika, vesi ja abrasiivne sodi koguneb põhja ja teeb oma tänamatut tööd.