08-09-2022, 21:25 PM
Edasi.
See, et gaasihoob pöördeid ei mõjutanud, näitas ilmselt et viga (vähemalt üks vigadest) on pumba sees. Pumbal kaas uuesti maha- ning kui ma nüüd uuesti värske pilguga vaatasin ning suurema kruvikaga torkisin siis nägin küll, et see pööretereguleerimis osa on päris kinni. Eks jälle too alumine kolb kinni. Oma vabanduseks on foto, mis näitab milline see pump enne mootorile panekut seest oli- ei näe ju välja, et võiks olla seest kinni roostetanud:
![[Pilt: mNOsLwt.jpg]](https://i.imgur.com/mNOsLwt.jpg)
Alguses ma veel salaja lootsin, et äkki pääsen pumba päris mahavõtmisest, kuid ei. Leidsin üles ka koha, kust kütus pumbast põrandale pääseb- rihmaratta tagant simmeka vahelt. Vaene tihend oli 20 aastat kusagil laos seal pumbasees oma momenti oodanud, ning kui see lõpuks tuli siis tõstis käed üles ja lasi kogu kütuse välja. Ja mitte ei immitse vaid lihtsalt jookseb välja- kummitihend muutunud plastmass tihendiks.
Ja kütus jookseb nii kavalalt mootoriploki ja plekkide vahelt kuni alles karteripõhja küljepeal paistma hakkab. Jäi vaid ohata ning pump maha ning algosadeks.
![[Pilt: dWEalgy.jpg]](https://i.imgur.com/dWEalgy.jpg)
-Etteande pumbal neljast labast kolm kinni- pole ime, et pihustite õhutamine nii vaevaline oli. Vaevaline käimasaamine ning lõpuks väljasuremine vist läheb ka siia alla. See ainuke töökorras pumbalaba mis seal üksi kangelaslikult ringi udjas suutis siiski vaid niipalju. Lekkiv simmekas ei aidanud ka kuidagi kaasa. (kusjuures mulle jäi mulje, et simmekas lekkis kütet välja vaid mootori seismise ajal) . Päris kinni oli ka alumine pööretereguleerimis kolb.
Kusjuures- kõigil kolmel pumbal, mis mul nüüd käest läbi käisid, oli üks ja sama viga. Alumises kolvis (mis on pumba kõige madalam koht- vesi) on sees sihuke liigend, mis on väga roostealtis. Ja selle küljest hakkab roostelöga ronima laiali- kolvivahele, etteande pumba labade vahele jne.
![[Pilt: sh0hJgB.jpg]](https://i.imgur.com/sh0hJgB.jpg)
Selle simmeka (õiget mõõtu) saamine netist oli veel omaette ooper, aga lõpuks sain õige asja ning võis pumba uuesti kokku laduda. Kui eelnevalt läks pumba paika saamiseks nädalaid, siis nüüd käis kõik ühe õhtuga. Pump paika, rihm peale, plunser mõõdetud. Õhutamine käis väga kiiresti. Andsin starterit, ning mootor käis nagu siidi. Või noh kas nüüd ilma tuletoruta ja euroaluse peal istuv diiselmootor nüüd siidihäält teeb aga ikkagi.
Kerge tiks on kusagil üleval klapikambrikaane all, aga see on võibolla mõni käimaõppiv hüdrotõukur. Gaasihoob pumbal toimib hästi, tühikäik on ok. Ainuke viga, mida ma tagantjärgi selgitada ei oska oli see gaasihoova mittetöötamine. Ju seal pumbas midagi kinni oli, sest peale lahtivõtmist ning puhastamist hakkas kõik igatahes tööle. Alumine pööretereg. kolb oli küll kinni, kuid see ei tohiks pöördeid niimoodi mõjutada. Plunseri peal olev sõrmus kinni? Kas see võib pöörded kuhugi paika fikseerida- Ei tea.
Edasi tulevad kastid-vahekastid.