07-02-2023, 22:48 PM
Aga see süütelukk selle auto aastakäiguga kohe kuidagi kokku ei sobi. Ehkki nagu ka ravimireklaamis on ta toimeaine põhine, see tähendab paneb auto käima ja ka seisma, lubab ka seistes raadiot kuulata aga luku "pakend" on liiga värske.
Vanad tolleaegsed süütelukud olid prisked "põrsad". Kõige õigem mark BK21A. Ülal pildil ripub juhtmete otsas BK 330 tüüpi lukk 70-80-90-test. Lühend BK margis tuleneb venekeelsest sõnast "включатель"- lüliti ja selle tähekombinatsiooniga on markeeritud igasugused elektrilised lülitid autoehituses. Hetkel siis süütelüliti. Aga võtame siis süütelülitid vaatluse alla. Siin alloleval pildil on vanal Volgal kasutatud süütelukkude evolutsioon.
Kolm esimest on prisked "põrsad". Kõige vanemal BK 21A tagapoolel pole keskmist kõrgemal asetsevat klemmi, nagu see on BK 21A2 ja BK 21Б2. Kõik vajalikud 4 klemmi on ühel tasapinnal. Järgmisel kahel on toimunud muudatus: kolm klemmi on jäänud alumisele korrusele. Starteri klemm aga korrus kõrgemale plastist isolaatori keskele kolinud. Neljas BK 21K on vanade Volgade kolmanda põlvkonna süütelukk ja juba kõhna väljanägemisega. Kui eelmistel oli keskel asuva klemmiks starteri oma, siis siin on juba üsna tavapärane juhtmestiku ühendamise viis: sinna üles keskele ühendatakse toitevool, mis tuleb ampermeetrist, sama ühendusviis ka viimasel süütelukul BK 330, aga see ei kuulu vanale Volgale.
Kui prisketel on juhtmestiku ühendamiseks tummised, 5mm tikkpoldid, siis kõhnadel 4mm, ainsa erinevusega BK 330 juures on keskmine toitevoolu klemm ka uuesti jämedamaks, 5 mm tehtud.
Nagu valmistamise daatumidki näitavad, siis BK 21A paigaldati lisaks I põlvkonnale ka II põlvkonna alguses, siis tuli BK 21A2. Pildil on selle kõrval ka BK Б2, kuid omavahel väliseid erinevusi nad ei oma.
Pealtvaade
Eest vaade
Nende pildilolevate lukkude südamiku ots on nikkel- või kroompinnaga. Ainus on BK-21K, millel eraldi kroomikattega messingplekist kaabu peal.
Teemaks olevat BK 21A tüüpi lukke paigaldati ka Moskvits 407 algusaastatel (pilt kataloogist), nii et mossemeestelt võib ka näkata. Hiljem hakati neile ja ka varajastele M408 paigaldama kõhna BK 21Д
Ja veel üks raamatu pilt Volga mudelil M-21И ja M21K (II pk.) priskest süütelukust BK-21A2.
BK 21K paigaldati ka varajastele GAZ 53A ja UAZ 452 tüüpi veokitele.
BK 330 hiljem GAZ 53A, BK 330B varajased M 412 ja sama ajastu M 408 60-te lõpust, BK 330Б M 408-412 70-algusest (kaotati juhtmestikust starteri lülitusrelee, kogu starteri tõmberelee vool käis nüüd otse läbi luku)
BK 330A pandi algusaastate Volgadele GAZ 24. Selle luku silindriline kere on valmistatud omapäraselt astmelisena. Asendada seda teist tüüpi lukuga ei saagi.
Kel huvi, see saab tutvuda süütelukkudega katalooge lehitsedes. Kõikides vene kataloogides (v.a. VAZ) on elektriga seonduva grupi number 37 ja süüteluku alamgrupp seal alati 3704.
Selline sai lühitutvustus süütelukkudest.