16-02-2023, 06:01 AM
(16-02-2023, 00:07 AM)olevtoom Kirjutas: Mis puutub sellesse, et "kohe kui energia midagi maksma hakkab...", siis see meenutab mulle vägagi meie kallist peaministrit: "aga teil oligi elekter liiga kaua liiga odav".No sa alustasid juttu "möödahiilimisest", kui sa tahad süsinikuneutraalset sisepõlemisautot, siis sa ei saa enam dinode arvelt odavat kütust kasutada ja pead selle kütuse mingisuguse CO2 neutraalse energiaallika toel valmis keetma. Ehk siis paaki jõudva kWh hind on pigem elektrihinna suurusjärgus, misiganes see siis tulevikus olla võib. Porsche isegi rajas hiljuti katsetehase kus täpselt seda tehakse, ehk siis tõenäoliselt nad leidsid, et nende kunde on nõus seda hinda maksma.
Kordan veelkord üle, liitris bensiinis on 10kWh, ehk siis isegi koos aktsiisiga on see väga odav energia, selle pärast keegi eriti ei teadvusta endale, kui raiskav asi on sisepõlemismootor. Mulle alati tuleb silme ette kuskil eelmise kümnendi keskel nähtud suht keskpärases korras USA buss, millel oli tagaaknal sur kleepekas "fuck the fuel economy" - natuke aega tiksus ees ja siis keeras gaasitanklasse
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)
Muuseas minuarust ei keelatud ära sisepõlemismootorit kui sellist, vaid keelati ära mitte-süsinikneutraalsed autod. Tõenäoliselt jäävad igasugu biogaasil ja piiritusel põhinevad variandid alles, elekter ei sobi kõigeks, küll aga sobib ta ideaalselt valdavale enamusele poeskäimise kühvlitest.