19-02-2023, 12:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-02-2023, 12:44 PM ja muutjaks oli mossepower.)
(19-02-2023, 03:35 AM)stretch Kirjutas: Tegu on Fiat 127 mootorist pärit kolviga, detoneerimise tundemärke ei meenu, samas lahjavõitu segu ei välista, kuigi põlemiskambrite tahma kogus viitaks justkui vastupidisele. See 903 kuubikuline mootor peaks vabalt kannatama 6000+ pööret, mina olen sellega siiani küllaltki probleemivabalt läbinud umbes 47k km, hullult pähe nagu ei ole andnud... Umbes aasta tagasi sai huvi pärast kompressioone mõõdetud, madalavõitu need olid, aga võrdsed. Viimasel ajal hakkas tühikäik meenutama diiselvedurit, muidugi liiga ühtlane pole see kunagi olnud. Kõrgematel pööretel tuli lonkav silinder siiski järgi, aga karteris oli ka korralik surve ja õhufiltri korpus ujus õlist. Sai siis uuesti manomeeter külge kruvitud ja seekord näitaski see neljanda silindri surveks 2 ning peale lahkamist avaneski eelpool esitatud pilt. Huvitabki, et mis ja kuidas kolvi niimoodi ära lõhkuda võb?Näinud samast olukorda kui mootor remondi käigus komplekteeriti otse karbist tulnud rõngastega ning rõnga pilu enne silindris üle ei kontrollitud. Sõita sai vast 200 km enne kui rõngas üheltmaalt kinni paisus ja ennast koos kolviga ära lõhkus ja just niimoodi surverõngaste vahelt. Samas juba 47 000 ära sõitnud mootori puhul muidugi äärmiselt ebatõenäoline. Samas järsku tekkinud lahjast segust (nt. karpa seadistamine, väiksema takistusega õhufiltri paigaldamine) põhjustatud ülekuumenemine võiks seda nagu soodustada.