19-02-2023, 13:16 PM
(19-02-2023, 03:35 AM)stretch Kirjutas: ...
Umbes aasta tagasi sai huvi pärast kompressioone mõõdetud, madalavõitu need olid, aga võrdsed. Viimasel ajal hakkas tühikäik meenutama diiselvedurit, muidugi liiga ühtlane pole see kunagi olnud. Kõrgematel pööretel tuli lonkav silinder siiski järgi, aga karteris oli ka korralik surve ja õhufiltri korpus ujus õlist. Sai siis uuesti manomeeter külge kruvitud ja seekord näitaski see neljanda silindri surveks 2 ning peale lahkamist avaneski eelpool esitatud pilt. Huvitabki, et mis ja kuidas kolvi niimoodi ära lõhkuda võb?
Kust "võtab" mainitud sõiduk pidurivõimendisse vaakumi? Kui pidurivõimendis on leke ja õhuturu on kuskil IV silindri sektoris (nagu see paljudel autodel on), siis lisaõhk teebki selle silindri segu lahjemaks.
Sama efekti andis ka Skoda 120 mootori hooletul ja kiirustades koostamisel lõhutud sisselaskekollektori tihend, mille tulemusena riknes I silindri kolb mõne tuhandega. Noore nokana ei osanud arusaamatule sisinale piisavalt tähelepanu pöörata ja tulemuseks oli rikutud mootor.