01-03-2023, 12:58 PM
Jätsin küsitlusele vastuse, loodetavasti on kasu.
Kõige tõenäolisem ja ka kõige kasulikum on, et vastuste põhjal saad aru, mida oleks pidanud teisiti küsima, et saada oodatud tulemust
Aastate pikku olen märganud nii enda kui teiste kogemusest, et kõige parem on autodega seotud kulusid võrrelda ühele kilomeetrile taandatud täieliku ülalpidamiskulu ja kütusekulu alusel. Autoleht on selliseid võrdlusteste teinud juba pikka aega.
Ning seda peaks soovitavalt tegema ikka pikema perioodi jooksul, mitte et ostsin auto, sõitsin 2 kuud, hooldust ei teinud ja siis õnnestus sama hinnaga maha müüa.
Pikemas perioodis ja täiskoosseisus muutuvad kulud reaalselt võrreldavaks, olgu siis auto kütuseks bensiin, diisel või elekter või mis iganes.
Sealjuures peab ülalpidamiskulu sisaldama sisuliselt kõike. Lisaks hooldusele-remondile ka kindlustust, ülevaatust, liisingukulu ning kindlasti ka jääkväärtuse languse kulu ehk amortisatsiooni. 2021-22 jooksul juhtus kül selline kurioosum, et kasutatud autode turuhinnad kerkisid ja paljudel juhtudel amortisatsiooniarvestus oleks pidanud olema kas null või lausa positiivne
Näitena toon 2 auto kulude võrdluse 5 aasta jooksul. Mõlemad autod on selle ajaga läbinud 80000km
2017a Škoda Rapid (2017-2022; 0-80000km)
ülalpidamine 0,15€/km
kütus 0,1€/km
kokku 0,25€/km
2007a Subaru Forester (2017-2022; 300000km-380000km)
ülalpidamine 0,06€/km
kütus 0,17€/km
kokku 0,23€/km
Tervikuna on kilomeetri kulu ligikaudu sama, kuigi üks autodest oli vaadeldud perioodil uus ja teine 10a vana ning kütusekulu erinevus peaaegu kahekordne.
Uuema auto kulud olid kõrgemad ntks kasko, esinduslike garantiihoolduste ja turuväärtuse kiirema kukkumise tõttu.
Kõige tõenäolisem ja ka kõige kasulikum on, et vastuste põhjal saad aru, mida oleks pidanud teisiti küsima, et saada oodatud tulemust

Aastate pikku olen märganud nii enda kui teiste kogemusest, et kõige parem on autodega seotud kulusid võrrelda ühele kilomeetrile taandatud täieliku ülalpidamiskulu ja kütusekulu alusel. Autoleht on selliseid võrdlusteste teinud juba pikka aega.
Ning seda peaks soovitavalt tegema ikka pikema perioodi jooksul, mitte et ostsin auto, sõitsin 2 kuud, hooldust ei teinud ja siis õnnestus sama hinnaga maha müüa.
Pikemas perioodis ja täiskoosseisus muutuvad kulud reaalselt võrreldavaks, olgu siis auto kütuseks bensiin, diisel või elekter või mis iganes.
Sealjuures peab ülalpidamiskulu sisaldama sisuliselt kõike. Lisaks hooldusele-remondile ka kindlustust, ülevaatust, liisingukulu ning kindlasti ka jääkväärtuse languse kulu ehk amortisatsiooni. 2021-22 jooksul juhtus kül selline kurioosum, et kasutatud autode turuhinnad kerkisid ja paljudel juhtudel amortisatsiooniarvestus oleks pidanud olema kas null või lausa positiivne

Näitena toon 2 auto kulude võrdluse 5 aasta jooksul. Mõlemad autod on selle ajaga läbinud 80000km
2017a Škoda Rapid (2017-2022; 0-80000km)
ülalpidamine 0,15€/km
kütus 0,1€/km
kokku 0,25€/km
2007a Subaru Forester (2017-2022; 300000km-380000km)
ülalpidamine 0,06€/km
kütus 0,17€/km
kokku 0,23€/km
Tervikuna on kilomeetri kulu ligikaudu sama, kuigi üks autodest oli vaadeldud perioodil uus ja teine 10a vana ning kütusekulu erinevus peaaegu kahekordne.
Uuema auto kulud olid kõrgemad ntks kasko, esinduslike garantiihoolduste ja turuväärtuse kiirema kukkumise tõttu.