04-03-2023, 22:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-03-2023, 10:14 AM ja muutjaks oli aatom.)
Mina olen 8+ aastat keevitanud ainult argooniga (traatkeevitus), pole kunagi CO2 või segugaasi kasutanud. Viimased 5+ aastat TIG-i kah harjutanud.
NB! ma pole proff ega kuskil õppinud, ikka hobi korras ja iseõppija. Kui profid mu keevituse pilte näevad, saavad vist kreepsu ...
Jah, teoorias CO annab kõrgema temperatuuri, ehk siis argooniga rohkem on õige voolu/pinge otsimist. Kui keevitus võimaldab (minu uus universaalne Stahlwerk võimaldab), võib katsetada ka vastupidist polaarsust just pleki keevitamisel. (Täiendus: proovisin, aga minul ei õnnestu, pritsib, sulatab traati, aga mitte plekki. Paari millimeetriseid pleki pilusid sai küll täita)
Aga mitte miski pole ära lagunenud, 2 autot surnuaiast päästetud 2 x 3+ kuud tõsist taastamist, millest üks siin.
Isegi hiljuti 5mm/3mm rauajääkidest painutuspink kokku keevitatud, 1mm plekki painutades kuskilt pole järgi andnud.
Argooni kasutamise põhjus on vajadus aeg-ajalt alumiiniumraame kokku traatkeevitada, ei taha topelt ballooni/reduktorit ja kasutamise juhuslikkus väldib rendiballoonid. Mõistagi on argoon kordades kallim, kui CO2.
Täiendus: Leidsin sellise artikli, mis päris hästi erinevad gaasid lahti seletab, puhast argooni kah ei soovita.
Ja teine huvitav lugemine.
NB! ma pole proff ega kuskil õppinud, ikka hobi korras ja iseõppija. Kui profid mu keevituse pilte näevad, saavad vist kreepsu ...
Jah, teoorias CO annab kõrgema temperatuuri, ehk siis argooniga rohkem on õige voolu/pinge otsimist. Kui keevitus võimaldab (minu uus universaalne Stahlwerk võimaldab), võib katsetada ka vastupidist polaarsust just pleki keevitamisel. (Täiendus: proovisin, aga minul ei õnnestu, pritsib, sulatab traati, aga mitte plekki. Paari millimeetriseid pleki pilusid sai küll täita)
Aga mitte miski pole ära lagunenud, 2 autot surnuaiast päästetud 2 x 3+ kuud tõsist taastamist, millest üks siin.
Isegi hiljuti 5mm/3mm rauajääkidest painutuspink kokku keevitatud, 1mm plekki painutades kuskilt pole järgi andnud.
Argooni kasutamise põhjus on vajadus aeg-ajalt alumiiniumraame kokku traatkeevitada, ei taha topelt ballooni/reduktorit ja kasutamise juhuslikkus väldib rendiballoonid. Mõistagi on argoon kordades kallim, kui CO2.
Täiendus: Leidsin sellise artikli, mis päris hästi erinevad gaasid lahti seletab, puhast argooni kah ei soovita.
Ja teine huvitav lugemine.