05-03-2023, 15:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2023, 15:25 PM ja muutjaks oli qwerty009.)
T-25 tagumise hüdrosilindri remont lõpusirgel.
Lahti võttes sai mõned mõõdud võetud, et tihendeid valida, ehk kellelegi abiks.
Polnud varem vene silindrit lahti võtnud ning silmaring tõesti avardus. On lahendusi millele lääne analooge ei leidu.
Näiteks varre pühkijaks on kasutatud peotäit reguleerseibe :S
Kui sel ajal varre põhkija jaoks spets tihendit ei tahetud teha, oleks saanud ju kasutada tavalist simmerlingi.
Mõõtsin siis augu ära kus need reguleerseibid olid ning ava mõõt oli 42,6mm ning sügavus 7,5mm.
Panin sinna standartse varre tihendi 30x40x7mm: https://www.hydroshop.ee/catalog/product...egory/481/
Kui silindri otsa treipinki panin, siis nägin, et 42,6mm ava oli varre 30.0mm ava osas ca 1mm osas suudetud eksentriliselt teha. Pidin läbimõõdu 44,5mm'ni viima. Siis plastikust hülss mis augu 44,5->40.0mm'ni viis ning sai varre tihend paika. Plekitükk mis sinna poltidega peale käib selle keskava sai ka veits suurendatud.
Varrele sai ilma modifikatsioonita selline tihend: https://www.hydroshop.ee/catalog/product...egory/300/ Ning selle ette panin vene rem komplektist veel nailonist liuguri. Veidi ropendamist ning läksid ilma eritööriistadeta oma kohale.
Kolvi välisdiameeter oli veidi suur (plastik liugurist mis hoiab ära kolvi ja silindri omavahelise hõõrdumise ei oleks tolku olnud) ning varre avaga ca 0,15mm ekstsentriline. Lasin välisdiameetri 74,7mm peale. Tihendite soone 12mm laiaks ning 65,6mm peale. Sinna sai 64*5,7mm o rõngas ning treisin plastikust 2tk liugureid, seest 65,6mm, väljast 75.0mm, pakusega 3mm. Kuna kunagi esimene silinder ka ehk teha, siis sai paar tk varuks tehtud.
Kuna selle kolvi kõrgus on ainult 30mm, siis mingit kaasaegset tihendit mida letist osta saab kolvile ei ole võimalik panna.
Ehk toimib mõne aja.
Kas kellelgi on kogemust ka hüdrosilindi vartega. Mina oma naiivseses olen ette kujutanud, et vars peaks mõne mm ulatuses välisdiameetris olema ikka karastatud, kuid jääb mulje , et kui remontvarre materjali ostad, siis on kõik tavaline S355 konstruktsiooniteras millel on kroomikiht peal. Piisab, kui valesti vaadata varre peale ning juba on täkked peal.
Tõenäoliselt on ka kõik odavad silinddrid samast materjalist.
Müüakse kuskil ka korralikku materjali? Või hakkab karastatud asi mingist läbimõõdust?
Lahti võttes sai mõned mõõdud võetud, et tihendeid valida, ehk kellelegi abiks.
Polnud varem vene silindrit lahti võtnud ning silmaring tõesti avardus. On lahendusi millele lääne analooge ei leidu.
Näiteks varre pühkijaks on kasutatud peotäit reguleerseibe :S
Kui sel ajal varre põhkija jaoks spets tihendit ei tahetud teha, oleks saanud ju kasutada tavalist simmerlingi.
Mõõtsin siis augu ära kus need reguleerseibid olid ning ava mõõt oli 42,6mm ning sügavus 7,5mm.
Panin sinna standartse varre tihendi 30x40x7mm: https://www.hydroshop.ee/catalog/product...egory/481/
Kui silindri otsa treipinki panin, siis nägin, et 42,6mm ava oli varre 30.0mm ava osas ca 1mm osas suudetud eksentriliselt teha. Pidin läbimõõdu 44,5mm'ni viima. Siis plastikust hülss mis augu 44,5->40.0mm'ni viis ning sai varre tihend paika. Plekitükk mis sinna poltidega peale käib selle keskava sai ka veits suurendatud.
Varrele sai ilma modifikatsioonita selline tihend: https://www.hydroshop.ee/catalog/product...egory/300/ Ning selle ette panin vene rem komplektist veel nailonist liuguri. Veidi ropendamist ning läksid ilma eritööriistadeta oma kohale.
Kolvi välisdiameeter oli veidi suur (plastik liugurist mis hoiab ära kolvi ja silindri omavahelise hõõrdumise ei oleks tolku olnud) ning varre avaga ca 0,15mm ekstsentriline. Lasin välisdiameetri 74,7mm peale. Tihendite soone 12mm laiaks ning 65,6mm peale. Sinna sai 64*5,7mm o rõngas ning treisin plastikust 2tk liugureid, seest 65,6mm, väljast 75.0mm, pakusega 3mm. Kuna kunagi esimene silinder ka ehk teha, siis sai paar tk varuks tehtud.
Kuna selle kolvi kõrgus on ainult 30mm, siis mingit kaasaegset tihendit mida letist osta saab kolvile ei ole võimalik panna.
Ehk toimib mõne aja.
Kas kellelgi on kogemust ka hüdrosilindi vartega. Mina oma naiivseses olen ette kujutanud, et vars peaks mõne mm ulatuses välisdiameetris olema ikka karastatud, kuid jääb mulje , et kui remontvarre materjali ostad, siis on kõik tavaline S355 konstruktsiooniteras millel on kroomikiht peal. Piisab, kui valesti vaadata varre peale ning juba on täkked peal.
Tõenäoliselt on ka kõik odavad silinddrid samast materjalist.
Müüakse kuskil ka korralikku materjali? Või hakkab karastatud asi mingist läbimõõdust?