05-03-2023, 22:15 PM
(05-03-2023, 21:39 PM)KarlP Kirjutas: Võistkond 64 tänab korraldajaid väga hea raja ja ilma eest! 3 kiiruskatset turistidel tegi rallist ralli, sest muidu oli ikka väga aeglane tiksumine. Ma arvan, et ei liialda, kui ütlen, et ca pool rallit töristasime 2. käiguga 40 km/h, et mitte ajast ees sõita. Eks turistid peavadki olema natuke aeglasemad kui sportlased, aga vahe oli kohati liiga suur.
Tulemuste osas. Kindlasti on see teema juba läbi käinud, aga kas ei oleks mõtet tulevastel rallidel ka auto vanuse ja sõidu täpsuse osale rohkem kaalu tuua? Ehk lõppjärjestus võiks kujuneda valemi alusel: Ristsõna punktid - Karistuspunktid = Tulemus. Paremusjärjestus Tulemuse alusel, mitte Ristsõna punktide alusel. Selliselt on osalejatel suurem huvi ajada vanem auto garaazist välja ning reaalselt püsida ajas.
Näiteks oleks tulemuste järjestus siis selline:
See, et ristsõna jääb eraldi arvestusse ja määrab lõpptulemused, on kivisse raiutud ja ei kuulu muutmisele. Seda lihtsalt sel põhjusel, et vastasel korral oleks tegu autospordiga, mis omakorda tooks kaasa kõikvõimalikud kitsendused, regulatsioonid jms. Ülejäänud karistuspunktide summa on sekundaarne ja määrab vaid võrdsete ristsõnatulemustega meeskondade omavahelist kohtade jaotust. Sest Uunikute Talveralli on siiski krutsiverbalistide motoriseeritud kokkutulek, mitte autosport.
Vanemate ning musta numbriga autode eelistamist oleme viimastel aegadel praktiseerinud, kindlat meetodit selleks pole välja kujunenud. Tänavu kasutatud valem oli 2 punkti iga aasta kohta, mis ületab 1950-t, musta numbri puhul lahutasin saadud tulemusest veel auto vanuse täisaastates.
Loomulikult tahaks differentseerida ka originaalkorras autosid ümberehitatutest, 2020 sai selleks kasutatud A ja B originaalsusklasse.
Eks tulevaks aastaks mõtleb jälle midagi välja, selle aasta süsteem tundus olema enamvähem õiglane.
Õigete kiiruste paikasaamine on muidugi eriliselt tundlik teema. Liigsuured keskmised kiirused tõrjuvad just vanemaid/korralikumaid/hinnalisemaid autosid, kuna näiteks poriralli puhul on auklikel teedel kihutamine üsna ebameeldiv. Ja ilmaolud on Eestimaa talves (või "talves") ju ettearvamatud. Olles ise 10 aastat erinevate masinatega Talverallidel osalenud, olen seda keskmise kiiruse asja ise ka kirunud. Enamjaolt kannatas isegi Isuzuga ajast ette sõita ja seda mitte hullupööra kihutades. Teisalt, FIVA reeglid ja terve mõistus ikkagi panevad piirangud peale.