08-03-2023, 22:53 PM
Käesolev postitus võib teksti osas olla üsnagi igav. Ei oska ilmekalt paberile panna, kuidas seinad kerkivad. Fotod räägivad ise enda eest. Kogu allolev areng võrreldes eelmise postitusega on sisuliselt kolme tööpäeva töö ning kogu Bauroc osa viie päeva töö. Keskmiselt laotud kaks rida kive päevas ning viie päevaga on igal pool vähemalt kaks meetrit seina püsti. Ja ega koguaeg ei ladunud ju ka, muud tööd tahtsid samuti tegemist.
Kui viis rida laotud sai, siis sai selgeks, et ilma korralike tellinguteta see garaaž valmis ei saa. Lõppkokkuvõttes tuli minna seina osas ju pea kuue meetrini + kuni meeter lisa aluspinnani. Üllatavalt raske oli tellinguid üldse leida. Kammisin Tallinnas ja külje all asuvad laenutused läbi. Enamasti tellinguid ei olnud ja seal kus oli, seal küsiti hingehinda. Lõppkokkuvõttes sain need hoopis Raplamaalt. Tellingutel toimetamine oli kohe teine tera.
![[Pilt: IMG_3903.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3903.JPG?_t=1678301537)
![[Pilt: IMG_3899.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3899.JPG?_t=1678301537)
![[Pilt: IMG_3906.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3906.JPG?_t=1678301537)
Hetkest, kus hakkasid sisse tulema akende/uste kohad, pidi olema tähelepanelikum ning veenduma, et täiendav vajalik armatuur saaks sinna, kus Bauroc selle ette nägi (nt. silluste aluspinnad). Kasutatud sai Murfor armatuuri ehk rullis terasvõrku, mida ploki sisse eraldi freesima ei pidanud.
![[Pilt: IMG_3914.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3914.JPG?_t=1678301537)
![[Pilt: IMG_3897.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3897.JPG?_t=1678301537)
![[Pilt: IMG_3915.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3915.JPG?_t=1678301537)
Vaikselt hakkas ka ruumilahendus arusaadavamaks muutuma ning tekkis aimdus reaalsetest gabariitidest. Kokku oli tulemas neli eraldi ruumi, kolm nö esimesel korrusel, üks teisel. Jalgsi sissepääs õuest viis ühte kahest esimese korruse väiksemast ruumist, millel põrandapinda 15,6m2.
![[Pilt: IMG_3908.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3908.JPG?_t=1678301537)
Need kaks väiksemat ruumi on allpool näha. Kahe ruumi vahel uks ning kummastki ruumist suurde garaaži põhiruumi lai uks (1,5x). Ukseava laiuseks oli 1,5m, et vajadusel saaks rokla ja kaubaaluse või siis kure ja auto mootoriga vabalt liikuda. Kitsad ukseavad on garaažis üldjuhul saatanast. Väiksemate ruumide näol peaks lõpuks valmis saama väike hobi-puutööruum ning metallitöö-tehnika remondi ruum. Mulle isiklikult näiteks ei meeldi auto mootorit jupitada, keevitada ning nurklihvijaga töötada samas ruumis auto (või teiste masinate) vahetus läheduses. Ja kuidagi ei meeldi igasugused tööpingid, keevitusaparaadid, kompressorid jms ruumis, kus hoiustatakse sõidukeid. Ütleme, et kord ja puhtus peab alati majas olemas. Aga eks see on personaalne kiiks ning ega alati ei ole võimalust teha nii nagu sa ise ilmtingimata tahad. See selleks...
![[Pilt: IMG_3898.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3898.JPG?_t=1678301537)
Siin on näha umbes pool suurest ruumist. Pinda peaks tulema üle saja ruudu. Kaks sissesõitu ning üks tõstuk tehnika hooldamiseks ja remondiks. Kindlasti ei hakka töökoda pidama ja teenust osutama. Ei ole ise piisavalt pädev ja vaevalt kunagi olema saan. Ning tegemist on oma kodu, mitte äripinnaga. Prioriteet on hobigaraaž, kus ennast tunda nagu põrsas mudas. Suure põhiruumi planeerimisel oli kindlaks nõudmiseks avarus ning kõrge lagi. Et saaks vajadusel ka 2,5m kõrguse kaubiku korralikult üles tõsta.
![[Pilt: IMG_3902.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3902.JPG?_t=1678301537)
Bauroc plokkide üheks miinuseks on see, et nad imavad väga hästi vett, mis aga omakorda muudab nad pehmeks. Külgedelt peale pritsiv (sadav) vesi ei ole probleemiks. Küll aga peab kogu müüri pealt kinni katma, kui on oht, et öösel (või muul ajal kui ladumisega ei tegeleta) vihma hakkab sadama. Sellepärast on kasulik alles hoida kogu oranž pakkematerjaliks kasutatud kilematerjal, et seda hiljem sihtotstarbeliselt ära kasutada.
![[Pilt: IMG_3910.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3910.JPG?_t=1678301537)
![[Pilt: IMG_3911.JPG?_t=1678301537]](https://www.taskulambid.eu/media/taskulambid-eu/oma/7%20myyr/IMG_3911.JPG?_t=1678301537)
Kui viis rida laotud sai, siis sai selgeks, et ilma korralike tellinguteta see garaaž valmis ei saa. Lõppkokkuvõttes tuli minna seina osas ju pea kuue meetrini + kuni meeter lisa aluspinnani. Üllatavalt raske oli tellinguid üldse leida. Kammisin Tallinnas ja külje all asuvad laenutused läbi. Enamasti tellinguid ei olnud ja seal kus oli, seal küsiti hingehinda. Lõppkokkuvõttes sain need hoopis Raplamaalt. Tellingutel toimetamine oli kohe teine tera.
Hetkest, kus hakkasid sisse tulema akende/uste kohad, pidi olema tähelepanelikum ning veenduma, et täiendav vajalik armatuur saaks sinna, kus Bauroc selle ette nägi (nt. silluste aluspinnad). Kasutatud sai Murfor armatuuri ehk rullis terasvõrku, mida ploki sisse eraldi freesima ei pidanud.
Vaikselt hakkas ka ruumilahendus arusaadavamaks muutuma ning tekkis aimdus reaalsetest gabariitidest. Kokku oli tulemas neli eraldi ruumi, kolm nö esimesel korrusel, üks teisel. Jalgsi sissepääs õuest viis ühte kahest esimese korruse väiksemast ruumist, millel põrandapinda 15,6m2.
Need kaks väiksemat ruumi on allpool näha. Kahe ruumi vahel uks ning kummastki ruumist suurde garaaži põhiruumi lai uks (1,5x). Ukseava laiuseks oli 1,5m, et vajadusel saaks rokla ja kaubaaluse või siis kure ja auto mootoriga vabalt liikuda. Kitsad ukseavad on garaažis üldjuhul saatanast. Väiksemate ruumide näol peaks lõpuks valmis saama väike hobi-puutööruum ning metallitöö-tehnika remondi ruum. Mulle isiklikult näiteks ei meeldi auto mootorit jupitada, keevitada ning nurklihvijaga töötada samas ruumis auto (või teiste masinate) vahetus läheduses. Ja kuidagi ei meeldi igasugused tööpingid, keevitusaparaadid, kompressorid jms ruumis, kus hoiustatakse sõidukeid. Ütleme, et kord ja puhtus peab alati majas olemas. Aga eks see on personaalne kiiks ning ega alati ei ole võimalust teha nii nagu sa ise ilmtingimata tahad. See selleks...
Siin on näha umbes pool suurest ruumist. Pinda peaks tulema üle saja ruudu. Kaks sissesõitu ning üks tõstuk tehnika hooldamiseks ja remondiks. Kindlasti ei hakka töökoda pidama ja teenust osutama. Ei ole ise piisavalt pädev ja vaevalt kunagi olema saan. Ning tegemist on oma kodu, mitte äripinnaga. Prioriteet on hobigaraaž, kus ennast tunda nagu põrsas mudas. Suure põhiruumi planeerimisel oli kindlaks nõudmiseks avarus ning kõrge lagi. Et saaks vajadusel ka 2,5m kõrguse kaubiku korralikult üles tõsta.
Bauroc plokkide üheks miinuseks on see, et nad imavad väga hästi vett, mis aga omakorda muudab nad pehmeks. Külgedelt peale pritsiv (sadav) vesi ei ole probleemiks. Küll aga peab kogu müüri pealt kinni katma, kui on oht, et öösel (või muul ajal kui ladumisega ei tegeleta) vihma hakkab sadama. Sellepärast on kasulik alles hoida kogu oranž pakkematerjaliks kasutatud kilematerjal, et seda hiljem sihtotstarbeliselt ära kasutada.