18-08-2004, 12:54 PM
priitk Kirjutas:Natuke off-topic, aga keegi võiks loomkatse ära teha (st. mõistlikult masinat piinamata sõita moodsa bensiiniga ilma lisanditeta), kas Pobeda ja GAZ 51 mootoril ikkagi on tugevdatud klapipesad või mitte.
Selle nn \"loomkatse\" tegemine on suuresti keeruline ühel lihtsalt põhjusel. Nimelt ei ole olemas ühte kindlat nimetusega \"Pobi ja/või 51 mootor\", vaid suur hulk väga pikal ajastul toodetud üksteisega vahetatavaid varuosi. Alates 1940test aastatest (tegelikult osalt juba emka aegadest 30test) tootmises olnud standard (tegelikult 1920te Dodge D5 meetermõõdustikku sobitet edasiarendus) jäi paika väga pikaks ajaks; nt alates 1960test aastatest toodetud GAZ 52 mootoritele, mid valmistati ju lausa 1990teni välja. Enamikele viimasel ajal \"kapitud\" Pobi/51 mootoritele on laotud sisse ju 52 jaoks valmistet \"pulgad\".
Kui nüüd eeldada, et viimati valmistatud klapid/pesad võiksid hävimata töötada ilma lisandita (mis on valmistamisaastaid arvestades ülitõenäoline), siis ei saa sellest midagi järeldada varasema toodangu kohta. Ja kui nüüd võtta loomkatseks ette miski isend, siis kes teab, millise ajastu ja millise tugevusega klapid/pesad seal sees on - Pobi/51/52 mootoreid laoti ju kapi ajal ikka paljupalju ringi. Nt 52 plokk (+väntmehhanism) on äravahetamiseni sarnane 51 omaga (selle 1960tel toodetud variandiga, kus on algsetest mõningatest eripäradest juba loobutud).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel