08-05-2023, 12:59 PM
(08-05-2023, 05:29 AM)Mossemees Kirjutas: Mis birka peal kirjas on? N.ö. õige asja puhul peaks olema GAZ 2434. Aga nood olid kõik Tšaikalt pärit automaatkastiga, harilik Volga kast poleks sellisele võimsusele kuigi kaua vastu pidanud ja kahtlane, kas Gazelli 5-käigulinegi. Ehk on lihtsalt harilik 2410, millele GAZ-53 mootor peale tõstetud ja siis 5 käiguline manuaalkast ka? Selliseid asju omal ajal tehti, eriti Venemaal.Kindlasti pole see õige vaid mootor on vahetatud nagu ka esimeses postis kirjas on ilusti trükitähtedega.
Sellest igipõlisest jutust kuidas kohe peale mootorivahetust jääb kast nõrgaks ja pidurid ma ka aru ei saa.
See mootor on küll suur aga seda töömahult, kaalult ja kütusekulult aga mitte võimsuselt.
Ainus asi mis ülekannet suudab lõhkuda on raske hooratas ja sedagi siis kui hakata "kummi vilistama"
Kui sellist autot naudinguga tarbida ja sõita soliidselt siis on lihtsalt meeldiv sõita ja kõik asjad kestavad niipalju kui vaja.
Uaziku kast on Gazelli omast oluliselt kehvema jõutaluvusega aga ka need sõidavad edukalt.
Tegelikult mind huvitas rohkem et kui ta arvel on ja mootorivahetus ametlikult tehtud siis palju kandejõud jäi ja mitu inimest tohib vedada?
Kunagi tahtsime teha aga jäi just masside lõhkimineku taha mis oleks tähendanud kahte istekohta passis.
Mõtlesin teha isegi sellise mootori kaaluma minekuks kus on 4 kolbi-kepsu sees ja karteris liiter õli ning hooratas vaid pool vajalikust kuid ikka oleks lõhki läinud.
Roolivõimendi plaan ka oli aga täiesti seaduslikult midagi ümber ehitamata lisada juhtpea ja silinder et kõik oleks korrektne.
Praegu enam ei leia aga miskil USA autol oli kohe selline varras kus sihuke asi küljes ja isegi koonused sobisid.
Midagi taolist aga tal oli šarniir teistsugune.