22-05-2023, 09:38 AM
Postimehes (võimalikust) GPS põhisest automaksust.
https://majandus.postimees.ee/7779583/ri...nfot-andma
Tasuta lugu, aga rohkem automaksust juttu ka pole:
Ega maksutõusud pole ükski hea valik. Halbadest valikutest parimad oleks meie hinnangul tõesti varamaksud, võrreldes käibemaksuga, mis on niigi Eesti väga kõrgel tasemel. Samas ka automaks on mõistetav samm. Meie oleme leidnud, et automaks võiks olla läbisõidupõhine ja vastavalt sellele, mis piirkonnas inimene sõidab, rakenduks erinev koefitsient, maapiirkonnas oluliselt madalam. See tähendab sisuliselt GPSi põhist maksustamist.
[b]Kas meil on selleks tehniline võimekus olemas?[/b]
Ma arvan, et tehniline võimekus oleks olemas, küsimus on selles, kui kallis on see seade, mida autole paigaldada. Kui on väga vana auto, kitsad olud ja see seade, mis tuleb paigaldada, maksab 100 eurot, siis see võib olla keeruline.
Omal ajal mindi digitelevisioonile üle ja tuli hankida digiboks, mis maksis vanas rahas vist 500 krooni. Siis riik seda ei kompenseerinud ja pered pidid ise hakkama saama. Selle seadme osas võib ju ka mõelda, et see tasaarveldatakse sinu tulevase maksukohustusega, lahendusi on.
Teine küsimus on andmekaitses. Kas inimesed on valmis jagama riigiga infot, kus ja millal nad sõitsid.
Praegu on valitud klassikalise automaksu tee. Seda on rahandusministeerium minu teada juba varem üritanud valitsuse lauale viia. Alati on see takerdunud selle taha, et maapiirkondades ei ole autole alternatiivi. Saab näha, kuidas seekord see kitsaskoht lahendavad.
https://majandus.postimees.ee/7779583/ri...nfot-andma
Tasuta lugu, aga rohkem automaksust juttu ka pole:
Ega maksutõusud pole ükski hea valik. Halbadest valikutest parimad oleks meie hinnangul tõesti varamaksud, võrreldes käibemaksuga, mis on niigi Eesti väga kõrgel tasemel. Samas ka automaks on mõistetav samm. Meie oleme leidnud, et automaks võiks olla läbisõidupõhine ja vastavalt sellele, mis piirkonnas inimene sõidab, rakenduks erinev koefitsient, maapiirkonnas oluliselt madalam. See tähendab sisuliselt GPSi põhist maksustamist.
[b]Kas meil on selleks tehniline võimekus olemas?[/b]
Ma arvan, et tehniline võimekus oleks olemas, küsimus on selles, kui kallis on see seade, mida autole paigaldada. Kui on väga vana auto, kitsad olud ja see seade, mis tuleb paigaldada, maksab 100 eurot, siis see võib olla keeruline.
Omal ajal mindi digitelevisioonile üle ja tuli hankida digiboks, mis maksis vanas rahas vist 500 krooni. Siis riik seda ei kompenseerinud ja pered pidid ise hakkama saama. Selle seadme osas võib ju ka mõelda, et see tasaarveldatakse sinu tulevase maksukohustusega, lahendusi on.
Teine küsimus on andmekaitses. Kas inimesed on valmis jagama riigiga infot, kus ja millal nad sõitsid.
Praegu on valitud klassikalise automaksu tee. Seda on rahandusministeerium minu teada juba varem üritanud valitsuse lauale viia. Alati on see takerdunud selle taha, et maapiirkondades ei ole autole alternatiivi. Saab näha, kuidas seekord see kitsaskoht lahendavad.