01-06-2023, 12:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-06-2023, 12:21 PM ja muutjaks oli honkomees.)
(01-06-2023, 11:29 AM)aavu Kirjutas: Isteasendist. Mul GAZ 51 ajast asend üks. Puusadest 90 kraadi kõige õigem ja pea ei puutu mul kunagi peatuge. Välja arvatud mõni sirutus kehaliikmete virgutamiseks pikemal sõidul. Mõne teise järelt istun istmesse ja no ongi seljatugi magamisasendis, tuleb jälle norm asend panna. Kuidas nad üldse juhivad nii?Mul sama asend v.a. peatugi, õppesõitu (st haltuurat) tegime koolis 51 ja 52-ga. Kuidas saab juhtida kui lamamisasendis ei küüni käed ülevalt üle rooli (ranne roolile ulatumas)? Jalad peavad ka ulatuma pedaalidele konksus asendis, et põhja vajutades ei oleks sirge põlv ja avarii korral puru ... Peatoe saab reguleerida, nii et ulatub seljatoest ettepoole ja toetab pead, ka avarii korral vajalik optsioon. Õnneks pole küll üle 40 roolis oldud aasta jooksul vaja läinud tõsise avariiga katsetada.
Aga kui ma tahan ümber piilariposti piiluda, siis pean ette "viskuma roolile", käed jäävad rinna ja rooli vahele ning hädaolukorras pole siis võimalik kiiresti reageerida, ka jalgade asend vähe muutub, ebamugavamaks aga mitte nii kriitiliselt.
Muideks, meie ajal õpetati, et selg peab kogu aega toetuma seljatoele v.a. tagurdamisel, mis tol ajal toimus ilma peegliteta, otsevaatlusega astmelaual seistes.
Edit:
Tsitaat:Samas isa ei saa aru, kuidas on võimalik istuda nii madalal ja nii mittepüstise seljatoega... Aga mina ei saa 90 kraadi all pikalt istuda, mul hakkab selg valutama.Ma ei saa ka madalal istuda, no istuda veel saab aga sisse ja eriti välja tulek on tõeline piin minu seljale ja põlvedele. Ja inimesespetsiifiliselt hakkab mu selg valutama suurema nurga all istudes, täisnurk on enam vähem ok.