16-07-2023, 02:02 AM
(15-07-2023, 17:25 PM)Brrr Kirjutas: Tuleks uuesti eraldada mootorsõidukite kütuseaktsiisi laekumine eraldi reale ja lahutada ruumide kütteks ja gened, laevad, rongid kütus eraldi, sest see kütus ei ole seotud tee kasutamisega. Kokku pandi asjad tõenäoliselt seetõttu, et Rail Baltiku arvutused päris puu taga ei oleks.Paraku see nii ei ole. Aktsiisierisused kaotati eelkõige massiivse huiamise tulemusena.
Rongidest loobiti kütusekanistreid sõidu pealt maha.
Riigi laevade kütusekulu langes kõvasti (ja laevnike autode kütusekulu kasvas) kui selles sektoris kehtestati asutustesiseselt kontroll ja karmid karistused.
Seda politseikroonika videot, kus "käpikul" oli 200l vaat "sinist" furgoonis mootori toitesse ühendatud ka vast mõni mäletab...
Autoregistri "surnud hingede" eest tuleb ka suuresti naabrimeest tänada. Veel aastakest kümme tagasi seletas üks tüüp mulle enda bisnist, mis sisaldas roimade põllul tühjakspõletamist ja seejärel metallina müüki, mis oluliselt tulusam kui komplektse auto kaalulesaatmine.
Masina seibideks müümine toob ka ilmselt rohkem sisse kui Kuusakoskile või lammarile müümine, kuigi see pole seaduslik.
Kui mul ettevõtjana tekib kahtlus, et mul töötajad või kliendid tegelevad minu huiamisega, on loomulik reaktsioon tugevdada kontrolli.
AS Eesti Vabariik käitub hetkel samuti. Mitte, et see mulle meeldiks, aga mõistan.