18-07-2023, 09:30 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-07-2023, 09:37 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(18-07-2023, 01:22 AM)hendrik Kirjutas: Tahate, et hobikasutuses olevad sõidukid jääksid maksuvabaks olenemata vanusest? Sellisel juhul võiks leida vastused alljärgnevatele küsimustele.
Kust jookseb piir igapäevakasutuse ja hobikasutuse vahel? Kas 90 päeva aastas kvalifitseerub hobikasutuse ja 91 päeva aastas igapäevakasutuse alla? Kas seda saaks paremini diferentseerida? Kuidas kasutust lihtsasti kontrollida, et see ei tekitaks riigile põhjendamatult suuri kulutusi?
Kui lasta kõik hobikasutuses olevad sõidukid maksuvabaks, siis kuidas riik teab, et tegemist on ajutiselt registrist kustutatud hobisõiduki või doonoriga, mitte metallihunti saadetud fantoomiga? Kas oleksite nõus maksma transpordiameti töötaja külaskäigu eest kord viie aasta jooksul, et hobisõiduk/doonor saaks/jääks maksuvabaks? Sellisel juhul, kui palju?
Palun mitte solvuda, aga oodata ainult ühe nõukatsikli kohta lihtsaid küsimusi küsinult ja robotmuruniidukite hingeelu (siinkohal tunnustav pöial!) tundvalt inimeselt arusaamist, MIDA kujutab igapäevane kooselu ühe inimpõlve vanuse sõidukiga (ja mida vastu pakub võrreldes tänaste ilmetute pannidega) on ilmselt veidi palju. Võtame seda siis, kui ühte erinevat arvamust, mida vabas maailmas tulebki õppida taluma.
Lõviosa Eestis põlevast kütusest põletab ära liisingautode park (sealhulgas veoautod). Mis on üsna nüüdisaegne. Me kõik tunneme kedagi, kes hädaldab seltskonnas, et jälle jääb mingi pikem sõit tegemata, kuna liisingulepingu aastane läbisõidupiir läheb lõhki. Jutud igaaastasest "läbisõidukorrigeerimisest" ei ole õhust tulnud...
Meie pere koguläbisõit kolme juhi peale eelmisel aastal oli 47 tuhat km. See jagunes seitsme auto peale. Suursedaan sai napi tuhat, pereuniversaal pea 20. Kõigile linnaselavatele puukallistajatele pinnuks silmas olev krusa 1800. Siit võib kenasti järedada, et minusugust rahuldaks kenasti süsteem, kus maksu saaks maksta päevakaupa. 90 päeva võiks olla vastuvõetav piir, kustmaalt veel ei viitsiks šlikerdama hakata. Aga sõltub, kui ignorantseks end asendamatuks pidav bande end pidama saab lähinädalatel.
Kuidas kontrollida? Aga täpselt nii, nagu parandada liikluskultuuri: lisades SINIVALGEID PATRULLE! Need ei pea isegi kõiki peatama: juba sinivalge nägemine ise mõjub. Olete märganud: tiksud maanteel rahulikult 94 km/h (püsikiirus 100 peal), tagant tuleb mingi madallendur ja paneb pimedas kurvis üle topeltjoonee mööda ainult selleks, et sirgel liiklust seiravat sinivalget nähes 80 peale kukutades mind sundides püsikiirust maha võtma.
Järjekordsed kiiruskaamerad või uued "hallmetalliksuperbid" ei paranda kuidagi liikluskultuuri, vaid ainult liigutavad raha ettevaatamatu kodaniku taskust riigi kaukasse. Ka see on ju oma olemuselt maks, mille hinnakiri on kenasti seadustes kirjas. Samuti on kirjas maksuvaba liiklemise reeglid ja edasine on kodaniku enda valida.
Huvitav, et liiklusõnnetuse või lihtsalt tehnilise rikke korral loodusesse pääsenud külmutusaine või õli/kütus/jahutusvedelik ei ole probleem, aga vat seisvast autost tilkuv on probleem... Kindlasti on iselammutajad probleem varuosamüüjatele ja väga suur probleem romulatele.