02-08-2023, 20:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-08-2023, 21:20 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(02-08-2023, 14:19 PM)alfredo Kirjutas: Kui vähe on inimesele küll õnneks vaja, eksju. Mõtlen siinkohal vältimatut Dacia promo pea igas teemas ; )Mis on sealt peamine: ku ivanasti võeti lihtne elektrimootor ja ühendati see sisepõletaja asemele, sisi täna on lähenemine juba teine. Discovery elektristajad ja vast kuulsaim WD RaseMAti elektrifitseerimine olid just vanakooli elektri-Pobi moodi tehtud. Miks mulle too taatsa "meeldib" - teoreetiliselt on sellises hinnas asja jaosk ka need tegelased olemas, kes UUE poest ostavad ja kohe selle tükkideks teevad ning tehnika mingi Auto moodi väljanägevasse keresse installivad. Sama tehakse Imevatega, mõlemad on veel liigse elektroonika vabad elik "lihtsad" elektriautode mõistes. See 20K€ on suhteliselt sama mis elektrividinad niisama osta. Sel on juba KÕIK probleemid roolivõimust piduriteni ja kütteseadmest aku asukohani lahendatud. Dünaamika on vilets aga ikka parem kui mingi 60'te stiilne aga paadiankruga tossav õnnetus...
Aga juhuslikult leidsin sellise suht värske materjaali, mis kirjeldab just mitte kogu ümberehitusprotsessi, aga olemasolevat seda põhjalikumalt.
Enda mõttelise projekti arengutest niipalju, et proovin lähema, ütleme aasta jooksul vastavate automarkide elektrikud üles otsida ja nende arvamust võimalikust paaritusprotsessist küsida.
Mis jääb aga selgusetuks, on see et kas Fiero ka reaaalselt valmis sai ja sõidab? Kuna see ei olnud ju lõputö öeesmärk, siis ma kahtlen pisut aga äkki ikka? Eesmärk ponudki ju sõitvat Liiklusregistrikõlbulikku elektrifitseeritud retroautot luua. Ja omaette teema on selle töö hind.
Tsitaat:Lõputöö põhieesmärgid:
1. Elektriplatvormi valik
2. Akukasti projekteerimine
3. Kõrgepingesüsteemi projekteerimine
...
Töö käigus said rahuldatud kõik ette seatud eesmärgid:
• Akupaaki lahendus koos akuhaldus süsteemiga;
• Aku laadimise ja kiirlaadimise võimekus;
• Elektrimootori juhtimine;
• Kõrgepinge skeem.
Seatud eesmärgid said täidetud jäi autor tulemusega rahule. Töökäigus toodi välja, kuidas selle auto kõrgepinge süsteemi oleks võimalik teha veel ohutumaks ja
töökindlamaks, aga mille uurimiseks ei piisanud aega või ei suudetud leida head lahendust. Neid ettepanekuid võib kasutada järgnevate projektide või uurimistööde
tegemiseks.
EDIT2: PS - hollandlaste hea lühike kirjeldus, mis maksab ja mida vaja et teha elektriautot. Et sisi ainult juppide hinnad Hollandis, kus kõik selline karaam on kohe olemas ja alati odavam ku iEestis, + oskustöölised, firmad, tehnika jne. 20-70K€!!! Spring doonoriks on ODAVAM osta ja on ikkagi parem, kui nende odavaim lihtne kräpp... Üks kuulsamaid on RBW ja nende pillid maksavad 120K€+