13-08-2023, 09:08 AM
(13-08-2023, 08:31 AM)raulex Kirjutas: Natuke naiivne on arusaaam, et rohe-eesmärkide täitmisest on võimalik mõne teise poliitilise jõu valitsedes kõrvale hiilida.Üsna nürimeelselt järjekindel ülbitsev ja üheülbaliselt üleolev jutt. Nagu miski parteisõdur oleks pildilt maha astunud. Rohe- eesmärkide ja kliimaeesmärkide täitmine? Kvootide, piirangute, trahvide ja sertifikaatidega? Keegi ei teagi täpselt veel, mida mis moodi mida täita vaja on, aga juba täidame
Tõsi, väga suures ulatuses on võimalik saavutamise meetmeid valida, aga mitte kliimaeesmärkide täitmist vältida.
Automaksu alternatiivina on täiest võimalik toetada tõhusat ühistransporti (kasvõi viimase kilomeetri taksot),säästliku auto ostmist (enamus EL riikides kasutusel, küll koos automaksuga), jalgrattaga tööl käimist(on riike kus seda ka tehakse)jne. Esimene kaheliitrine õlu jalgrattal poodi saabunule võib põhimõtteliselt ju ka tasuta olla.
Palju (vähe) kõigeks selleks raha on, on iseküsimus.
Lihtne näide, kui sul ei ole 100% taastuvenergia sertifikaati (ja seda ei nõua täna ei Eesti ega EL), siis on sinu toodetele kogu põhjamaade turg suures osas suletud.
No mitte päris, mõnes väikses kioskis mingi marginaalne müük on võimalik teha.
Railbalticule on ka alternatiiv Tori veohobustele eluvaim sisse puhuda. Meil on umbestäpselt kümme sadulveokit (Metsavenna Talu elektriline ja mõned CNG/LNG), mis sobiksid 2030 mõistliku kuluga maanteesuunda teenindama. Ei, diislid ei kao kuhugi, aga veokilomeetri hind läheb nendega ropult kalliks.


