22-08-2023, 10:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-08-2023, 12:01 PM ja muutjaks oli Aare R..)
Räägivad siin ikka saastavatest ja vanadest autodest- peaks ju olema haritud inimesed ja aru saama, et keegi ei taha igapäevasõidukiks vana autot osta, seda tehakse vaid olude sunnil. Teadlikult ja tahtlikult ostetakse vanu autosid vaid hobiautodeks. Muidugi nagu siin on räägitud, võib automaks panna paljusid hobiautode omanikke oma autodest loobuma.
Kui hobiautodest üldse rääkida, siis mis saastamisest saab siin juttu olla, kui aastane läbisõit on olematu (näiteks minu puhul mõnisada km suve jooksul).
Mul ka kohe 30 aastat vana auto ning näiteks sellele lajatada sama kirvega nagu uuele 100.000€ maksvale autole, võibolla veel hullemini, sest tegu on ju vana ja väga saastava autoga (4 liitrit, 8 silindrit, Euro 1, linnakulu 20l sajale), on ikka ebaõiglane.
PS. Ma ei räägi vaid enda seisukohast, minu saatusekaaslasi on tegelikult palju.
Automaksu teema on kuidagi eriti häiriv seetõttu, et igaüks ajab vastavalt oma nägemusele mingit ümmargust mulli, tegelik põhjus on ikkagi see, et riigil on hädasti raha vaja ja selle saamiseks tehakse meeleheitlikke (tõenäoliselt riiki veel rohkem hävitavaid) otsuseid.
Muuseas, midagi ühest teisest foorumist otsides jõudsin aastasse 2008, kui oli teemaks "luksussõiduki maks ehk autod, mis on üle 139kw" ning kuidagi tuttav tuli see olukord. Üks tuttav ütles seal nii: "Riik, see oleme meie ... ühest taskust teise raha ümber tõstes riigi tulud küll ei suurene. Pumba juures olevad inimesed pole vist üldse aru saanud, mis on riik ja kust raha tuleb.
Kehval ajal käe sügavamale rahva taskusse surumine ei ole hea mõte."
Lisaks lausus üks pumba juures olev tegelane nii: "Meie selge eesmärk on suunata inimesi mõistlikuma valiku suunas, lootes, et autod, mida soetatakse tulevikus, tarbivad vähem kütust, on keskkonnasõbralikud ja väiksemad".
Tuleb tuttav ette, on ju nagu deja vu? KÕIK on sama, absoluutselt kõik, vahe on ainult selles, et nüüd tahetakse veel suurema vikatiga niita.
Toona aga tuldi maa peale tagasi ja jäi asi tegemata, sellest on 15 aastat möödas ja toimis riik ilma automaksuta täitsa normaalselt ju.
Kui hobiautodest üldse rääkida, siis mis saastamisest saab siin juttu olla, kui aastane läbisõit on olematu (näiteks minu puhul mõnisada km suve jooksul).
Mul ka kohe 30 aastat vana auto ning näiteks sellele lajatada sama kirvega nagu uuele 100.000€ maksvale autole, võibolla veel hullemini, sest tegu on ju vana ja väga saastava autoga (4 liitrit, 8 silindrit, Euro 1, linnakulu 20l sajale), on ikka ebaõiglane.
PS. Ma ei räägi vaid enda seisukohast, minu saatusekaaslasi on tegelikult palju.
Automaksu teema on kuidagi eriti häiriv seetõttu, et igaüks ajab vastavalt oma nägemusele mingit ümmargust mulli, tegelik põhjus on ikkagi see, et riigil on hädasti raha vaja ja selle saamiseks tehakse meeleheitlikke (tõenäoliselt riiki veel rohkem hävitavaid) otsuseid.
Muuseas, midagi ühest teisest foorumist otsides jõudsin aastasse 2008, kui oli teemaks "luksussõiduki maks ehk autod, mis on üle 139kw" ning kuidagi tuttav tuli see olukord. Üks tuttav ütles seal nii: "Riik, see oleme meie ... ühest taskust teise raha ümber tõstes riigi tulud küll ei suurene. Pumba juures olevad inimesed pole vist üldse aru saanud, mis on riik ja kust raha tuleb.
Kehval ajal käe sügavamale rahva taskusse surumine ei ole hea mõte."
Lisaks lausus üks pumba juures olev tegelane nii: "Meie selge eesmärk on suunata inimesi mõistlikuma valiku suunas, lootes, et autod, mida soetatakse tulevikus, tarbivad vähem kütust, on keskkonnasõbralikud ja väiksemad".
Tuleb tuttav ette, on ju nagu deja vu? KÕIK on sama, absoluutselt kõik, vahe on ainult selles, et nüüd tahetakse veel suurema vikatiga niita.
Toona aga tuldi maa peale tagasi ja jäi asi tegemata, sellest on 15 aastat möödas ja toimis riik ilma automaksuta täitsa normaalselt ju.