30-08-2023, 18:55 PM
Eks neid nüansse ole palju. Praegu tooks välja mõned sellise mõistliku eelarvega proua igapäevaliikuri tüüpi teemad. Lastehaigused on kõigil, kuid kauem elektriautosid tootnud margid on neist välja kasvanud. Näiteks varastel Leafidel (2012-2104) oli omajagu tüüpvigasid, edasised on ikka väga muretud liikurid. Vanemate elektrikatega peab süübima tõsiselt aku teemasse, akud on meeletult arenenud ja korduvalt oma keemiatüüpi uuenenud. Taaskord näitena Leaf'id, mis umbes 2015 alates said "Lizard" tüüpi keemiaga akud, millest alates akud kestavad hästi ning neist vanemaid tuleks vältida. Aku andmeid (jääk, laadimisstatistika, üksikelementide tervis jne) saab mõnel margil vastavte rakendustega väga hästi kontrollida, mõnda teist ei saa üldse muud moodi kui reaalselt läbisõidutesti tehes. Soojuspumba olemasolu või puudumine on samuti vanemate liikurite puhul väga oluline faktor. Läbi tuleb mõelda ka koduse laadimise võimalikus ja vastavus konkreetse sõiduki pardalaadijale, ons parkimiskohal saada 1 või 3 faasi, palju ampreid? On auto pardalaadija 1- või 3-faasiline? Selle viimase teemaga on mitmed auto ostnud näppu lõiganud. Näiteks autol on 11kw (3x16A) 3-faasiline pardalaadija, kuid parkimiskohale tuleb vaid 1 faas. Sellisel juhul laetakse vaid 3.66kW võimusega, mida on ikka vähevõitu kui päevased läbisõidud on pikad.