BMW i3, keskmise suurusega 94Ah akuga, aku maht algselt 33.2 kWh, 4 aasta peale langenud ca 9%. Keskmine elektrikulu 15-16 kWh/100 km ja sõiduulatus ca 200 km. Soovitan vähemalt proovida, kui ostmine ees seisab ja selline linnalähiauto formaat peaks vajadustega sobima. Elektriauto kriitikuid lugedes muidugi kahtlane, et sellisel autol üldse turgu oleks, tarvis ju alatasa viia just elektriautoga mullikaid laiule ja vedada alus telliseid poole päevaga Šveitsi mägedesse. Keeruline auditoorium!
Plussid: tehniliselt huvitav (süsinikkere jms, sisuliselt BMW 10 aasta tagune jõudemonstratsioon selles sektoris), reeglina üsna hea varustusega, autopoolne laadimiskiirus kuni 50kWh (ehk üldistatult ligi 50 km 15 minutiga), kvaliteetsed materjalid ja mulle meeldib avara kujundusega salong. Miinused: veidi kallimad rehvid, siit-sealt annab moraalne vananemine kergelt tunda (seesama laadimiskiirus uutel parem, äpid ehk toimivad kiiremini) ja väljanägemine on maitse asi. Hoolduse pool on tore nagu elektriautol ikka, hetkel näitab järgmiseks hoolduseks pidurivedeliku vahetust 2024. aasta detsembris. Kiiireid ja korralikke avalikke laadijaid tuleb praktiliselt iga nädal juurde, probleemid avalike laadijatega on olnud tõesti väga harvad.
Edit: kohalik hooldus Eestis ka plusspoolele.
Plussid: tehniliselt huvitav (süsinikkere jms, sisuliselt BMW 10 aasta tagune jõudemonstratsioon selles sektoris), reeglina üsna hea varustusega, autopoolne laadimiskiirus kuni 50kWh (ehk üldistatult ligi 50 km 15 minutiga), kvaliteetsed materjalid ja mulle meeldib avara kujundusega salong. Miinused: veidi kallimad rehvid, siit-sealt annab moraalne vananemine kergelt tunda (seesama laadimiskiirus uutel parem, äpid ehk toimivad kiiremini) ja väljanägemine on maitse asi. Hoolduse pool on tore nagu elektriautol ikka, hetkel näitab järgmiseks hoolduseks pidurivedeliku vahetust 2024. aasta detsembris. Kiiireid ja korralikke avalikke laadijaid tuleb praktiliselt iga nädal juurde, probleemid avalike laadijatega on olnud tõesti väga harvad.
Edit: kohalik hooldus Eestis ka plusspoolele.