08-09-2023, 00:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-09-2023, 01:12 AM ja muutjaks oli Jesper.)
(06-09-2023, 15:24 PM)marauder Kirjutas: USAs on pigem elektripidurid populaarsed, meil jälle keelatud.Ei ole keelatud, vt https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/105...lisa_1.pdf , Kood 404. Elektripidurisüsteemiga O kategooria sõiduk.
Samuti ei välista miski O1 või O2 kategooria poolhaaget, kood 403 punktis 2 on isegi eraldi välja toodud, et poolhaakes O2 puhul on inertspidur keelatud. Sadul ei pea olema E-sertifitseeritud, seda nõutakse O3-O4 puhul. Ja sertifitseeritud veopea nõue kehtib ainult kesktelg- ja täishaagiste puhul.
Anna aga kuuma ja näita pärast pilti kah!
Probleem, "miks Euroopas ei tehta" on ikka pigem piiratud täismassis, ma nüüd selle sadula ja elektri osas ei oska peast tulistada, millal need konkreetselt meil lubati, aga aegade hämarusest peale on lubatud näiteks neli meetrit kõrge ja 12m pikk kerghaagis (või noh, umbes, pmst samad mõõdud mis raskeveokile), lihtsalt sellist asja pole praktiliselt mitte kellelgi vaja, selle pärast ei tehta. Isegi kolmepooletonnisega läheb asi üsna kiiresti mõttetuks, kui just ei kuluta kuuptaalreid ja ei tee kogu kupatust alumiiniumist jms kergetest materjalidest, sellist kaupa lihtsalt pole olemas, mida sinna panna, õhupalle on mõistlikum tühjana Ford Fiesta pagassis vedada ning kohapeal täita. Üle kolme ja poole tonni puhul pole jälle mõtet jalgratast leiutada, sest veoautosid ja nende haagiseid pakutakse igas suuruses ja maitsele.
USA-s on need kategooriad, massid ja nõuded kõik teistsugused ning seal osutuvadki mõistlikuks teistsugused asjad.