24-09-2023, 09:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-09-2023, 09:26 AM ja muutjaks oli Lauri_L.)
(24-09-2023, 07:24 AM)v6sa Kirjutas: Selle mootori eluiga ei olnud tehasele eriti oluline. Neid ei ehitatud kestma isalt pojale, vaid lihtsalt sõitmiseks. Et mõni on tänaseni säilinud, on vaid esimeste omanike liigse hoolikuse positiivne järelm.
Lahtine hammasrihm katlamajas lausa kutsub endale miskit hamba vahele
Täitsa õige! Esprit' peal olevad neljasilindrilised kestavad enamasti 60k kapremondini, kui neid on vähegi sihtotstarbeliselt kasutatud. Hoolsamate juhtide käes on teadaolevalt ka 100k ja peale sõitnud remondita mootoreid nähtud. NA mootoritel nagu mul on parem võimalus "ellu jääda", kui tubomootoritel, mis nendel autodel olid väga viimase vindi peale reguleeritud ning kannatasid tihti jahutusprobleemide käes. 1980 aastal arendas tavakasutajale mõeldud Esprit' 2174cc neljasilindriline mootor 156kW/210hp. Ei olnud selle aja kohta mitte paha number.
Minu auto on läbi sõitnud gramm üle 100k. Mootori kallal on toimetatud kindlasti. Aga mis ulatuses, seda muidugi ei tea. Positiivne märk on see, et puuduvad selle mootori tüüpvead - halb käivitumine, suitsemine, märgid ülekuumenemisest. Ka käigud lülituvad hästi ning käigukang pakub head tagasisidet, sidur tundub igati hea. Seega pole ka käigukastiga suuremaid muresid. Kuid eks parema pildi mootori töökorrast saab ette, kui rihm on vahetatud.