25-09-2023, 09:21 AM
Tänud kommentaaride eest!
Transpordiameti büroodes peab jah registreerimiseelseks ülevaatuseks aja broneerima nagus Meelis märkis. Ma polnud sellist teenust vajanud juba päris mitu aastat. Helistain veel büroo infonumbril ning sealt kinnitati, et täna kahjuks kuidagi teist moodi enam ei saa.
Mis puudutab registeerimiseelsel ülevaatusel auto tehnilise osa kontrollimist, siis seda tehakse tehnilistele nõuetele vastavuse kontrolli ulatuses. Eelkõige autodele, mis on impoditud väljastpoolt EU-d. Minu autot on kontrollitud nii salongist, mootoriruumist kui ka põhja alt. Peamiselt tõepoolest bürokraatia pool, mitte konkreetse tehnilise seisukorra hindamine. Kuid leibub sedagi... "Kohalike" autode puhul on peamised nõuded toodud MNT-ameti kodulehel.
Mis puutub rehvimõõtu, siis kui tootja ütleb, et teist mõõtu rehvide kasutamine on mittevastavus, kategooriliselt keelatud ning ohtlik, siis nii see on. Maanteeametil puudub õigus üle kirjutada või lihtsustada tootja poolt sõidukile ette nähtud nõudeid. Need on inspektori sõnad. Kui sõiduki tootja ei ole eraldi ära märkinud, et rehvimõõdu muutmine on ohtlik, siis jah on rehvimõõt meite maal nüüdsest vaba, kuniks mahub koopasse. Kahjuks on minu auto puhul tootja öelnud, et mistahes teise rehvimõõdu kasutamine on sõidukil ohtlik.
Transpordiameti büroodes peab jah registreerimiseelseks ülevaatuseks aja broneerima nagus Meelis märkis. Ma polnud sellist teenust vajanud juba päris mitu aastat. Helistain veel büroo infonumbril ning sealt kinnitati, et täna kahjuks kuidagi teist moodi enam ei saa.
Mis puudutab registeerimiseelsel ülevaatusel auto tehnilise osa kontrollimist, siis seda tehakse tehnilistele nõuetele vastavuse kontrolli ulatuses. Eelkõige autodele, mis on impoditud väljastpoolt EU-d. Minu autot on kontrollitud nii salongist, mootoriruumist kui ka põhja alt. Peamiselt tõepoolest bürokraatia pool, mitte konkreetse tehnilise seisukorra hindamine. Kuid leibub sedagi... "Kohalike" autode puhul on peamised nõuded toodud MNT-ameti kodulehel.
Mis puutub rehvimõõtu, siis kui tootja ütleb, et teist mõõtu rehvide kasutamine on mittevastavus, kategooriliselt keelatud ning ohtlik, siis nii see on. Maanteeametil puudub õigus üle kirjutada või lihtsustada tootja poolt sõidukile ette nähtud nõudeid. Need on inspektori sõnad. Kui sõiduki tootja ei ole eraldi ära märkinud, et rehvimõõdu muutmine on ohtlik, siis jah on rehvimõõt meite maal nüüdsest vaba, kuniks mahub koopasse. Kahjuks on minu auto puhul tootja öelnud, et mistahes teise rehvimõõdu kasutamine on sõidukil ohtlik.