30-09-2023, 09:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2023, 09:51 AM ja muutjaks oli Lauri_L.)
(30-09-2023, 00:56 AM)ronny25 Kirjutas: Säilivus on nii tore, et kas sellest saab teine musta numbriga Espirit Eestis?
Sa ei ole esimene, kes seda küsib. Mõned lausa nõuavad...
Täna kindlasti mitte, sest kui pisidetailidesse laskuda, siis on tööd palju - täis taastamine kere tühjendamise ja maha tõstmisega, iga polt ning mutter eraldi.
Käsitööna valmivatel väikeseeria autodel muutusid detailid ning käekiri pea igal tootmisaastal. Autohuvilisele need enamasti silma ei hakka, ka komisjonile ilmselt mitte (mida ei saa neilt ka nõuda, sest tegemist oleks nn seibi pooleks saagimisega ning teadmistega, mis nõuaks konkreetse mudeli hingeelu perfektset tundmist). Esprit'd vajasid pidevat ja tihedat hooldust. Hoolduses vahetati ja paigaldati juba algusaastatel uuemate modifikatsioonide tarvikuid ning osasid algsete pähe - see oli normaalne ja tavapärane protsess. Ma ei teeks seda autot ägeda musta numbri peale vaid numbri pärast lootes, et see läheb komisjonist läbi, vaid sellepärast, et sooviksin iseendale (selle kõige otsesemas mõttes) viimase peal nii autentset sõidukit kui võimalik. Täna on pea ideaalse originaalsusega heas konditsioonis G-Esprit'sid käputäis - seda terve maailma peale. Ja et selline tase saavutada, peab palju lugema, õppima ning uurima. Sellest, et auto on väikese läbisõiduga, käinud oma eluaja jooksul vaid margiesinduses hoolduses ning tal on perfektne ajalugu, ei piisa.
Õnneks on sellele margile leida väga hästi koostatud ajastutruud remondi- ja varuosakataloogid. Ka varuosi leidub usinasti.
Esprit on ka selline auto, mis piltidel jääb alati parem välja paistma - just selles osas, et defektid ei paista silma. Seega ei maksa lasta ennast fotodest üleliia petta. Kui auto näeb juba fotodel puuduste või kulunud salongiga välja, siis on suure tõenäosusega tegemist väga komplitseeritud seisukorras isendiga. Olen käinud vaatamas Esprit'sid mis on piltidelt prillikivid, kuid mis kohapeal muutuvad hetkega kaunitarist koletiseks. Seda, et auto on tegelikkuses paremas seisukorras kui fotodel, ei ole Esprit' puhul tänaseni veel tähendanud.
Annaks kõige vägevam närvi, aega ja paksu rahakotti see asi kunagi ikkagi ära teha.
(30-09-2023, 01:41 AM)ak75 Kirjutas: Värvkatte kohta - punase värvi puhul on pleekimine täiesti tavapärane nähtus. Odav Turtle Wax Finish Restorer käsitsi nühkides teeb juba imet. Teemaks olev auto on piisavalt eriline, et jätta odavlahendused kõrvale. Ise (olles teemas võhik) läheneks Meguiarsi tootevalikuga, kuni keraamilise vahani välja.
Punane pleegib tõesti usinalt, eriti vist plastdetailidel? Kardan, et selle auto värvkate on parema kvaliteedi saavutamiseks juba beyond repair. Seda nii pleekimise, mõningate kivitäkete ja osaliste ülevärvimiste tõttu. Tavakasutuseks on seisukord muidugi hea. Keegi ei tule otseselt ütlema, et värv oleks nadi vms. Kõik taandub selle taha, mida ise tahta ja kui palju saab endale võimaldada. Kui autot tegema hakata, siis tuleks juba kogu kompott põhjalikult ette võtta.