10-10-2023, 08:31 AM
(10-10-2023, 07:33 AM)otipoiss Kirjutas: Arvestades kogu info värskust ja seda, et kindlasti jõuab veel asju muutuda, tuleb praegu ettevaatlikult tõdeda, et pole hullu ju. Mul muidugi uusim auto on 2002aKaasaegse rämpsu osas saab eelkõnelejaga südamerahus nõustuda. Keskkonnamõju osas mitte niiväga - näiteks 50 rutsise aastamaksuga vana jewroopa luksumiseautu võtab linnas lahkelt 30 liru sajale ja sellise elushoidmine küsib ka juppe rohkem, kui on viisakas kirjapanna. Mis mind isiklikult enim häirib, et hobiautodena kasutust leidvad B-kategooria kaubikud/veokid on lontkõrvade poolt kenasti massi ja kütusekuluga surnuksmaksustatud. Lihtne näide, N1 sõiduautopõhine kastikas 1970 Chevrolet ElCamino 454SS aastamaksuga 688.80 euroruublit. See tähendab, et tuleb ka neid hakata invasõidukiteks ehitama.![]()
Maks arvestabki keskkonna mõjuga. Näiteks 40a tagasi toodetud auto on oma suurima paugu planeedile sellega päris ammu juba ära pannud, see, et ta täna võibolla 10 liitrit sajale tahab on väike asi. Sellises autos pole ju üleliia lisasid, andureid, haruldasi metalle, akusid. Oma lihtsuse tôttu vajab vana liikur ka varuosasid harvem. Tänase suvalise kaubiku nox anduri raha eest saab näiteks w124 alla tutikad sillad ehitada. Võibolla jääb ülegi.
Paraku on aga elu jõudnud selleni, et soovitav on iga viie aasta tagant uus kärakas liisingusse võtta. Ühelt poolt seetõttu, et need tänased raiped pole vist pikemaks ekspluatatsiooniks üldse projekteeritudki. Teisalt veel painab vist osasid ka mingi ühiskondlik surve. Olla vist edukuse märk kui ikka mudeliuuendustega kaasas jõuab käia koguaeg.
Kolmandaks - sellist tarbimist soosivad ilmselt ka pangad oma liisingutingimustega.
Igatahes on sellise kiirmoe maksustamine (kuni 5a - 100%) minu hinnangul õige tegu.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi