(11-10-2023, 16:20 PM)Aare R. Kirjutas: Mitte ainult soomlased- ka norrakatel ja taanlastel on sama asi- küll nähtud Taanis kollase ja Norras rohelise numbriga erinevaid autosid, isegi näiteks länkareid- tagumised istmed välja visatud, juhist tahapoole jääv osa vaheseina või võrega eraldatud. Point on täpselt sama- seaduslikult vähem maksta.
Just aga see on pigem käibemaksu jms teema aga ka aastane automaks kindlasti. Taanist on tulnud omajagu kepikastiga 2-kohalisi X3'sid jms muhdemat stuffi!
M1 asemel N1 on ju uuel autol ka iga-aastane ülevaatus mis on juba iseenesest halvem, teemaksud kui riigist välja lähed jne. Mitte mingit mugavust ei ole N1 eraisikuna omada, nüüd lajatatakse veel räige kirves lisaks otsa! Mõistlikkus maksustatakse vigaseks ja "luks"buss on odav? Vitodest on ju ikka sellised asjad olemas...

Teine asi ongi MUGAVUS~! No ei ole ei Vito ega ükski suur kastikas MUGAVAD tarbida, seda siis ENAMUSE jaoks! Võrumaal mäe otsas elades ja jahti pidades ongi absoluutsest enamusest teistlaadsed vajadused. Aga ei ole kuidagi mugav mistahes 10-ruutmeetrise pinnalaotusega tiheasustustes igapäevaselt elada! Seal, kus elab ja tarbib oma eluiga pea 80% eestimaalastest. Suure kolaka ebamugava valimine, ERITI kaubiku või muu vaegistumsiega kuudi, igapäevaautoks on vajaduse ja mõistlikkuse küsimus. Selles osas ma mõistan ka automaksutajaid, et ajuvabalt palju on ebavajalikult suurt ja luksuslikku teedel - nõus! Sisi tulebki tegeleda LUKSUSMAKSUGA ja jätta "kolisevad kuudid" rahule! Tänane seis on see, et too diisel ja kärukonksuga
4-kohaline kabriolett kui juba eos luksuse ja edevuse auto, on koos haaagsiega palju odavam pidada kui kaubik! Sellele annab ERRi kalkulaator aastamaks 76.90€ ja registreerimistasu 769.14€. Riigi sõnum on ju selge: tahate olla "mõistlik", ostke luksukaupu! Kabriolette, BMWsid jne

Muidugi omaette äge on bkabriol 750/1450kilo haagised ja kokku B-kati autorongi mass 3450 kg

On ju mõistlik???