11-11-2023, 13:08 PM
(10-11-2023, 22:12 PM)v6sa Kirjutas: Sama ideloogia edasiarendus on tegelikult Claas Xerion, eriti selle Saddle-TRAC erim:Tegelikult on nende tänased edasiarendused hoopis (keskliigend) raiderid ja 0-pöörajad Tavaline tagapööramisega raider koos vahetatavate tööorganitega. Ja zero on roolita "sakslane" oma olemuselt. Aga see on kummaline ikkagi et neid enam ei tehta sest juurikakasvatus ei ole ju muutunud! Kuna tekkis huvi, siis eks neid verivärskeid videosid eelmsie sajandi masinatega igapäeva põllumajandustööst ju on palju! Tundub, et vajadus selliste järele on ikkagi Euroopas olemas sest neid ehitatakse suisa ümber moodsaks ja seda Šveitsis!!!
Ja ise hakkasin mõtlema et mõiste "väiketraktor" peaks just selline olema! Mitte tavaline traktor, mootor ees ja midagi ei näe, vaid just šassiina, mootor tagasilla ees istumise all! Mis oli-on T-16 häda on liigne kõrgus kodumajapidamisse! Kast on liiga kõrgel, kliirents on liiga suur ja seetõttu läheb kummuli jne. OK, kabiiniga isendit sai tõstukina kasutada aga see jäi väheseks, läks ikkagi realiseerimisele. Sama asi kolmandik või suisa poole väiksemana? Portaalid küll aga väiketraktori mõõdus ratastega. See "sakslase" ühe-toru raamiga lahendus kõlab ikka ideena. Õhkjahutusega väikseid diisleid toodetakse, muu on inseneeria küsimus. Ja kodumasin ei pea üldse diisel oelma, V2 õhkjahutusega bensukaid on 10-35Hj! Ja ikka see käsitsi kokkupandav esilaadur! Täna keevitatavad kiirühendused cat.1 igasse otsa (6tk), hüdro jaoks moodsad ühendused jms - see on ju tegelikult geniaalselt lihtne lahendus! Tänaste materjalidega CroMo torud, CNC või laser/vesilõikusega tugevdusplaatide kergendamine tugevuses kaotamata jne. OK, CroMo on liialdus muidugi.
Kas pole geniaalne? 4 silndri kinnistuspunkti erinevate kaalude ja kõrguste jaoks + lisapikendus!!!. Ahjah, SEE oleks nüüd konn-kopp Ferdinandile eeslaaduri ehituse ülesandeks 250 kilo tõsta 3,8 meetri kõrgusele ja seda käsitsi kokkutõstetava laaduriga...