13-11-2023, 08:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-11-2023, 08:33 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(12-11-2023, 23:00 PM)aavu Kirjutas: Kui tehas lubab kopaga tõsta x kg, siis koos taga asuvate 680 kg raskustega saab esikoppa lisada 680/2,5= 272 kg ...
Kui arvestada killustiku mahukaaluks 1,8 siis tähendab see vaid 272/1,8= 151 l. Mis ei paistaks poolekandisest kopast (mis näikse olema õppeplakatile kantud) väljagi. Pildilolevas kopas näikse olema nii liitrit 300+ kildu ja see kaalub juba 300*1,8=540 kg. Pluss kopp ise.
Nelikveolise traktori ballastimine on põhjusega oluline ja sellele pööratakse järjest enam tähelepanu: https://www.caseih.com/en-us/unitedstate...ballasting . Kalkulaator on küll USA masinatele, euroopa kalkulaatorid kipuvad olema vaid registreeritud kasutajatele.
Siin jauratav stabiilsus on nii elementaarne, et seda keegi enam isegi ei maini, jutt käib rehvide kandevõimest plaanitud kiirusel ja esisillale piisava haardekaalu tagamisest.
Kui keegi satub esilaaduri kasutamisel olukorda, kus esisilla kinnitustapp "kergitab tagaratast", on ta selgelt võtnud liiga suure suutäie olemasoleva vastukaalu kohta. Õigesti ballastitud traktoril ei ole esisilla liigendist muret. Mis praktikas tähendab jämedalt tõstetava lasti jagu vastukaalu rippsüsteemil. 200l vaat betooni täis valatuna annab ainult 500 kg...
Mehaanilise roolisüsteemiga traktoritel toimis esilaaduri koormuspiirikuna füüsika ise: liiga suure koorma all ei jõudnud labaselt rooli keerata ja lollus jäi tegemata. Hüdrovõimendi, rääkimata hüdrostaatilisest ajamist võimaldab aga minna teadlikult (või omast ignorantsusest) masinat ja põldu lõhkuma nii, et sellest enne asjade hapuksminekut miski märku ei annagi. Ellujäänud saavad pasundada, kui fekaal selline süsteem ikka on ja kuidas nemad palju parema teeksivad, kui nemad ainult saaksivad. Andmata endale aru, et "kiikumise" hetkel võib KOGU traktori ja tõstetava lasti mass langeda esisillale, eelkõige sellelesamale tapile.
Reaalsuses on üldotstarbeline traktor täna just sellise kontseptsiooniga just seepärast, et nii on saadud piisavalt mitmekülgne platvorm mõistlike kuludega enamuste ettetulevate tööde tegemiseks. Et mitmete eritööde (või piisava hulga raha) puhul on mõistlik säärast asja mitte pruukida, on täiesti ilmne ja seda ka tehakse.