13-11-2023, 18:02 PM
(13-11-2023, 08:32 AM)v6sa Kirjutas:Too Kubota ongi kahjusk mehaanilise rooliga aga meil Sõbraga on mõlemal palju (lolli) jõudu Ja sealt läbi saad aru, kuidas sa tegelikult traktorit lõhud! Rakendad läbi "kangi" päris meeletut jõudu, tunnetad kogu süsteemi vastusurvet jne. Klassikaline offroadi ja traktori roolihoid, kus pöidlaid ei pane roolist läbi sest muidu saad luid lappida. Teine asi on aga KOGUkaalu suurus, mis samade rtehvide puhul tähendab varasemat ja sügavamale kaevumist. Reaalselt pildil on traktori oma kaal kahekordistatud ja pisut pealegi.(12-11-2023, 23:00 PM)aavu Kirjutas: Kui tehas lubab kopaga tõsta x kg, siis koos taga asuvate 680 kg raskustega saab esikoppa lisada 680/2,5= 272 kg ...
Mehaanilise roolisüsteemiga traktoritel toimis esilaaduri koormuspiirikuna füüsika ise: liiga suure koorma all ei jõudnud labaselt rooli keerata ja lollus jäi tegemata. Hüdrovõimendi, rääkimata hüdrostaatilisest ajamist võimaldab aga minna teadlikult (või omast ignorantsusest) masinat ja põldu lõhkuma nii, et sellest enne asjade hapuksminekut miski märku ei annagi. Ellujäänud saavad pasundada, kui fekaal selline süsteem ikka on ja kuidas nemad palju parema teeksivad, kui nemad ainult saaksivad. Andmata endale aru, et "kiikumise" hetkel võib KOGU traktori ja tõstetava lasti mass langeda esisillale, eelkõige sellelesamale tapile.
Teine teema on näiteks täishürod a'la Avandid. Uutel tundub on peal kaisted et neid kohe korgitseriks ei keerataks! Jube kergelt suretab välja ja "tööd" tegema hakkad! Vana esimese põlve täsirauast ja kandiline 5-seeria inises, kägises aga tõstis ja tegi! Aga nad hakkasid lagunema. Lihtsalt mehaamnilistel vidinatel on taluvuspiir. Põhiliselt liigendid, võllid ja laagrid. Laaduri sõrmtapp võib olal kasvõi kahetolline, kusagil allpool on aga mingi õnnetu pisike kuul-liigend roosiüsteemis, mis lihtsalt irdub oma keskkonnast. Ja kõik algab siin Maal gravitatsioonist mis meie keskkonnas väljendub asjade kaaluna mida me kirjeldame massi ja massiühikutena. Võtame selel Kubota peal oleva Poola laaduri Sanko FL250näite: väidetav laaduri kaal 170 kilo, tõstab 300 ja pisut peale ning seda ~2 meetri peale. Oma üüratu kolakluse kohta jube ebaefektiivne aga üldiselt oma eeldatava töö teeb ära! Vana saksmannide geniaalne fermlaadur tõstab aga 530 kilo 2,7 meetri peale kaaludes ise "mittemidagi". Ega mõõtudelt päris suur esimene F12GT kaalus ise vaid 1265 kilo.
Aga leidsin liikuva pildi ka reaalsest töötegemisest! No on ülikõva just täpselt selliseks tööks. Ega Krameriga kiiremini saa. Ja kui kaugel tõsteteljest asub tegelikult heinapall!