23-12-2023, 16:20 PM
(23-12-2023, 11:55 AM)Tegelane5 Kirjutas:(23-12-2023, 09:21 AM)Daff Kirjutas: /---/Minumeelest kui külmalt lõhkuma läheb on viga pumbas. Õlipealt lõhkuma läheb töösooja mootori, kõva koormusega ning õli tuleb turbost, vahejahutist või karterist. Hiljem kui "laviiniefekt" käes, on surve karteris nii suur et lööb õli kolvirõngaste vahelt üles (ja või karterituulutuse kaudu sisselaskesse) ja ongi "töösegu" olemas ning mootor läheb aina rohkem pöördesse.
Aga siin arutleti lõhkuma minemise põhjusi ja õli osa selles.
Meil läks EPT-s maaparandajatel kunagi 701 lõhkuma. Tehti mingit kerget remonti. Vahetati KSP-d ja veel nipet-näpet.
Õhupuhastid olid maas kui tehti proovikäivitust.
Operaator vajutas mõned korrad gaasi põhja. (Väga efektne sound) ja korraga see põhja jäigi. Must jooksis ja mootor muudkui kogus pöördeid.
Kõik jooksid kaugele. Ikka päris tükk aega mooror möirgas enne kui tuli julge mees ja viskas puhvaika mootorisse. Vati tükid olid klappide vahel kui ka kui hiljem mootorit lahati. Angaari laes oli must õli ning tahm ja karter oli tühi.
Järelikult lõhkuja mootor ei põletagi seda õli ära vaid sikutab selle lihtsalt läbi ebatiheduste välja. Või oli pyhvaika hoopis süüdlane, et õli jalga lasi?
Pakun et selle 700 juhtumi puhul algul käis pumbast täite pööretega soojaks ning hiljem lisandus ka õli karterist. Aga (puhvaikaga või millega iganes) välja suretades ei saa küll karteri täis õli lakke minna.
Nonniii, väike seletus selle nupukese kohta. Tegemist oli tõupuhta V-12 Kirovetsiga. Vabalthingav või vaevuhingav, kuidas kellelegi. Lõhkuma läks ta ikkagi KSP-st. Eks ta kapitaal oli. Otepää ART-ist sai neid pumpasid riitade kaupa. Ja egas see mootor ka enam kõige värskem polnud kui KSP juba omadega õhtal oli. JAMZ-i pumbad muidu sõitsid võiduka lõpuni, kandsid üldiselt mootori maha.
Ja pikka aega oli see vahejuhtum EPT seltskonna seas uudis number üks.
Need kommentaarid on tänaseni meeles kui keegi jälle kuulutas, et : "Mõtle, karteri tõmmass tühäss" või, et "Õli leie kõik välla" jne. Ja üldse oli see suur sündmus.
Muidu on 701 karteri tuulutus lahendatud nii, et korstnas tekitatakse kalduse toruotsaga vaakum ja see imeb karterist kõik tossu välja. Võib olla, et selles torus tekitati lõhkuma minnes tunduvalt suurem vaakum kui tehas planeerinud oli ja lisaks gaasidele võeti ka jämedamat fraktsiooni kaasa.. Mine võta kinni.
Aquila captas non muscas.