29-12-2023, 14:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-12-2023, 14:08 PM ja muutjaks oli Raudpats.)
(29-12-2023, 11:10 AM)v6sa Kirjutas: Kas tohin paluda selgitust aspektide üle, mille poolest Družba oli peajagu üle suvalisest lääne analoogist? Hetkel tuleb pähe vaid kaal, mis on vaieldamatult suurem.Võsa poolt muidugi huvitav kommentaar .... Ainult tühised 40 aastat on möödunud ja juba on meelest läinud, et kõik CCCP tooted ületasid kapitalistide omasid igast asendist, igal ajal ja igas kohas. "Sotsialistlikust põllumajandusest" sai sellekohast infot lugeda lõpmatuseni. Kapitalism oli kuristiku servale jõudnud oma arenguga. Ja meie suur ülesanne oli - neile järele jõuda ja mööduda ja ette minna. Umbes nii see ju lõppeski, mõni ehk mäletab ... Mootorsaag Družba ei omanud maailmas analooge ja analoogsete seas oli ta maailma parim. Umbes selline reklaamlause on kusagilt meelde jäänud.
Et nõukarežiimile kohase defitsiidi tingimustes saemotoristi põhikoolitust selle peal viljeleti, on täiesti arusaadav: lääne sae väljateenimiseks pidi midagi oskama ka. Või olema õigel kohal käpp sees.
Mis puudutab saemehi metsas, siis tõesti tuleb nõustuda Diksoniga, tõesti oli neil olemas karjääri-võimalus, kus lihtsast motoristist võis saada langetaja-saemotorist. Tõestuseks lisan siia veel ühe samale mehele antud dokumendi:
Ja nagu fotodelt näha, tuli kvalifikatsiooni edaspidi ka uuendada või kaitsta. Kuid seoses selle kuuenda järgu või kategooriaga - minu tuttavad vanemad saemehed ei mäleta eraldi järke saemeestele, võikolla need olid kusagil olemas, siinpool ei mäletata.