03-01-2024, 11:59 AM
(03-01-2024, 10:25 AM)v6sa Kirjutas:Määrdest rääkida kesklukul siis minu kaubakärul on algeline keskeltlukustamise süsteem kus mootoritele antakse voolu 2, midagi sekundit ja ma ühe võtsin lahti ning toppisin määret täis.(01-01-2024, 20:04 PM)ratsoup Kirjutas: Või kuidas moodi keskluku magnetlukk saab üleni õlitatult temperatuurile tundlik olla?
Kas kesklugu mootori ka lahti võtsid, vanast määrdest puhtaks rookisid ja hammaste hea olukorra tõdesid? Sel peaks olema juba mootoriga hammaslatti keriv kesklukuajam, mis pole igavene.
Ega säärast ebamäärast viga suurt muudmoodi defekteeri, kui lammutad sooja ukse sedapalju laiali, et pärast saad läbikülmunud mehhanisme uurima asuda. Olen elus kohanud ka plastnuppu, mille ühel küljel oli miskine nätsu või higimühk, mis külmunud kujul takistas liikumist. Soojas ei seganud. Andis ikka otsida, miks külmaga vajutades nupp sisse jääb ja uks enam lukustuma ei nõustu...
Nüüd 10 miinusest allapoole liigub ta seepärast raskemalt ja luku avamisest jääb umbes 3mm puudu.
Peab uuesti lahti võtma, ära pesema ja tegema määrde õliga umbes hapukoore konsistentsini.
Lukkude õlitamisest mõelda siis kunagi sõitsin E30 Bemariga ja seal olid täismetallist lukud mis kui hakkasid raskelt käima said maha võetud ja bensiini sisse ligunema kuni kõik saast ja kivistunud määre eraldus.
Siis tegin olluse kerevahast, transmissiooniõlist ja määrdest ning selle kuuma olluse sisse läks terve lukk viieks minutiks.
Peale seda oli 7 aastat täiesti muretu ja lukud käisid nagu muinasjutus.
Praegusel kärul ma seda teha ei saaks sest seal on juba plastikust jubinaid sees...