06-01-2024, 17:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-01-2024, 17:37 PM ja muutjaks oli DevilDeVille.)
https://arvamus.postimees.ee/7932045/aja...vankritena
"1939/1940. eelarveaastaks oli jõuvankrimaksu planeeritud 1,045 miljonit krooni ehk üks protsent korralisest riigieelarvest. Kas seega maksid 10 000 mootorsõiduki omanikku riigieelarve ühispotti väga suure summa, mida riik kulutas parajasti vajalike kulude katteks, olgu need siis ülivajalikud uued tankid või õpetajate palgad?
Siin tuleb mängu aga hoopis teine institutsioon, juba tsaariajal loodud teedekapital, riiklik erikapital, mille summad ei kuulunud riigieelarvesse ja mida kasutati vaid teede ja sildade ehitamiseks ja korrashoiuks. 1939.–1940. aastal oli kapitali kogusumma 7,9 milj krooni, millest 6,2 miljonit laekus bensiiniaktsiisist ja teistest riigieelarve sissetulekutest, ühe miljoni moodustas kogu laekuv jõuvankrimaks, lisaks mõned väiksemad laekumised. "
nõu komments
"1939/1940. eelarveaastaks oli jõuvankrimaksu planeeritud 1,045 miljonit krooni ehk üks protsent korralisest riigieelarvest. Kas seega maksid 10 000 mootorsõiduki omanikku riigieelarve ühispotti väga suure summa, mida riik kulutas parajasti vajalike kulude katteks, olgu need siis ülivajalikud uued tankid või õpetajate palgad?
Siin tuleb mängu aga hoopis teine institutsioon, juba tsaariajal loodud teedekapital, riiklik erikapital, mille summad ei kuulunud riigieelarvesse ja mida kasutati vaid teede ja sildade ehitamiseks ja korrashoiuks. 1939.–1940. aastal oli kapitali kogusumma 7,9 milj krooni, millest 6,2 miljonit laekus bensiiniaktsiisist ja teistest riigieelarve sissetulekutest, ühe miljoni moodustas kogu laekuv jõuvankrimaks, lisaks mõned väiksemad laekumised. "
nõu komments
_______________________
Koledate Kastikate Klubi