19-01-2024, 16:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-01-2024, 10:59 AM ja muutjaks oli Aare R..)
(19-01-2024, 16:24 PM)wagoneer Kirjutas:Ühe kalkulaatori põhjal on see 300€, teine, mingi uuendatud kalkulaator pakub selleks ca 3900€. Mine siis võta kinni, kumb see õige nüüd on, aga kui näiteks viimane, siis on ikka tobe küll. Nõrklaeva selgitused a la hobiauto pidamine ongi kallis, on ka ikka äärmiselt jaburad ja jätavad mulje, et hobiautosid peavadki vaid rikkad, kuigi üsna kindlalt on enamus hobiautode pidajaid just tavalised inimesed, kes (seni) on finantsid leidnud millegi arvelt kokku hoides. Kui elukallidus nii jätkub ja ka automaks sellisel kujul peaks tulema, tähendab see seda, et hobiautondus kas hääbub või vähemalt väheneb tunduvalt, sest elu põhieesmärgiks saab üleüldse ellujäämine.(19-01-2024, 16:01 PM)rulli Kirjutas: https://www.fin.ee/media/11187/downloadKüsimus on endine. Palju maksab 1971 1750kg ja 250kw 6.6L mootoriga auto registreerimine(registreerimise maks)
Mootorsõiduki vanusest sõltuv registreerimistasu kordaja
Registreerimistasuga mõjutatakse tulevasi autoostu otsuseid. Vanusevähendust hakatakse rakendama kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on Eesti liiklusregistris registreerimisel möödunud vähemalt 1 aasta. Vanusevähendus väheneb lineaarselt iga aastaga kuni mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast möödub 15 aastast, pärast mida on vanusekoefitsient 0,20.
Väiksem vanusepõhine maksuvähendus võrreldes mootorsõidukimaksuga tähendab seda, et vanematel autodel moodustab registreerimistasu suurema osakaalu auto hinnast kui uuematel. See suunab tulevased autoostjad uuemate ja sedakaudu keskkonnasõbralikumate valikute suunas.