20-01-2024, 01:25 AM
(20-01-2024, 01:06 AM)Jesper Kirjutas: Nojah, need õnneks linnas ei sõida See liikluses treenimine on veel täiesti kolmas teema, Lauri Ausi lugu teavad kõik, aga info kõigi nende... ma ei teagi, vast ikka kümnete kohta, kes pärast õnnetust üle noatera ja pärast pikka ravi enam-vähem funktsioneerivaks inimeseks jäid, on tegelikult "siseringis" hästi teada. Lihtsalt neid silma järgi "tõsiseid sportlaseid", kes a'la 2 nädalat tagasi rattapoe tühjaks ostsid, lendab tänapäeval niipalju peale, et ma isegi ei kujuta ette, kuidas see kollektiivne tarkus sinna massi laiali saata. Kes juba mõned aastad on tegelenud, see oskab (eelkõige) end ja (sama soojaga ka) teisi hoida.
Mulle endale oli Ausi hukkumine pmst viimane piisk, juba enne olid kahtlused, aga siis läks võidusõidukiiver lõplikult varna ära ja maantekas ripub endiselt garaaži seina peal naela otsas. Jalgrataste võidusõit on väga brutaalne isegi siis, kui teedel teisi liiklejaid pole ning ausalt öeldes ei oska ma ka pakkuda head lahendust, kuidas seda kolmepoolset kiiruste konflikti auto, jalgrattaga treenija ja niisama jalgrattaga kulgeja vahel lahendada.
Muide mitte ainult Aus aga paar aastat tagasi mu sugulase kolleeg tegi kõva harrastajana maanteel temposõitu klapid peas. Küttis 50 km/h seisvale rekkale sisse ja kasti ta läks. Ääretult kurb lugu aga samas näitab, et ka selles osas oleks teavitustöö omal kohal. Pats kihla aga pakun, et statistikasse läks kui kokkupõrge sõidukiga, mille puhul enamik eeldavad, et autojuht ajas alla.