26-08-2004, 12:56 PM
valdo Kirjutas:Õiged margitähised on DT-54 ,T-74 ja DT-75paxmees Kirjutas:Kollased jossid mida praegugi kasutatakse on T-130 ja T-170 tähisega. Vanad ilusad ümara kabiiniga ja enamasti halli värvi jossid kannavad tähist T-100.
T-100 ja ümar??? Khmmm... pigem ikka kandiline ja esiklaas kolmest osast ja selline kaldu (lõigatud nurgaga). \"Raipekotkaste...\" teema all oli kunagi jutuke, kus Tallinna EMEXis sellised vedelesid. Ning T-100 -ks sai vehiikel peale Stalini põlu alla sattumist 1956. Enne ikka selle mark S-100 (C-100); S nagu Stalin. Stalini eesnimest Jossif tuleb ka aparaadi hellitusnimi joss.
Ümmargune on selle kollase uuema jossi kabiin pigem.
paxmees Kirjutas:Väikesed oranzid-punased lindid on enamasti DT-74/DT-75 tähist kandvad.
Oranzid olid reeglina DT-75-d (need uuemad ümara kabiiniga asjad). Selle eellane T-74 (mitte DT-74!) on kantis kabiiniga ja tehasest väljusid nad reeglina hallina. T-74le eelnes omakorda T-54, selle tunneb ära iseloomuliku ribilise esiosa ja teise kabiini poolest. Ning T-54le omakorda eelnes nn petrooli-natt, kantis kabiiniga ja petrooliga käiva mootoriga (see isend oli levinud üsna kohe peale Teist Ilmasõda).
Kuna pertooli-nati ametlik margi nimetus oli NATI, siis sai kogu see pere kuni DT-75ni välja endale hellitusnimeks natt. Roomikuosa, muide, oli neil minumeelest kõigil praktiliselt sama.
Omist kogemusist tean, et väga \"mõnus\" on T-54 ja T-74 -dega manööverdada kangidega olen mõlemad masinad omal ajal ära proovinud.
Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/
Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee