22-01-2024, 15:18 PM
(22-01-2024, 13:48 PM)spark Kirjutas:(22-01-2024, 00:55 AM)v6sa Kirjutas: Jesperit pahandanud pildil oli üleval vasakus nurgas üsna pisike käpik. Ja ruumi näikse jalakäijatele ka olema ikka rohkem, kui seaduses mainitud 70 sentimeetrit (LS § 20 lg 2) . Sellest palju väiksemaid ei liikle jaotusvedudes. Postiautod on eraldi teema.
Selle pildi asemel on nüüd totaalselt teine (pakuks, et hetkel vist Tallinna "rumalam" liikluskorraldus, Peeri ja Kalaranna vahelisel lõigul) parkimine. Tänava ääres pargitakse paralleeelselt kõnniteega (kõnnitee laius on nüüd 2 ...2,5m, siis on mingi ~1m lai garaniitkivi sillutise riba ja siis on parkimis tasku 3-le autole. Koristamata lumega pargitakse ka diagonaalselt ...
See ju Sinu eriala, nagu ka ksf!strechi ja kindlasti veel mõne

Kui maanteedel on mõistusevastatsus pigem tõesti mõistuse puudulikkusest tingitud ja sealt ohtlikud olukorrad ja kõik muu, siis tiheasustustes on enamjaolt selle põhjus lausrumal liikluskorraldus ja TREND! Trendi järgi võid riides käia aga liiklus korraldada, sealjuures kapitaaseid rahamahukaid töid teha - anna kannatust! Aga just seda ju tehakse. Ehk mõistusevastane ei ole tihtipeale manööver ega auto paiknemine aegruumis vaid selle tingib mõistusevastane mõttelaiskus, oskamatus ja korraldamatus tiheasustuses igasuguse möödapääsmatu liikluse tagamisel! Ja me ei saa võtta aluseks Eestist kordi leebema lumevaese kliimaga Saksmaa lääneosa, Hollandi, Belgia, Taani jne lahendusi. Me peame võtma Soome lahendusi aga me ei tee ju seda ka! Helsinki on väga laiade tänavatega kunagi autokeskseks ehitatud kolelinn, kus nüüd saab tänavapinna arvelt igasuguseid lahendusi ehitada + läbiv transiitteede võrk. Isegi Riia on väga laiade tänavatega Eesti linandega võrreldes. Tallinna liiklus on reaalselt HOBUtranspordi aegne, seda sõna otseselt! Troska-aegne! Mingisugune muutus oli magalate tekkega kus vähemalt ligipääsiteed on laiad. Tallinnas siis Sõpakas, Paldiski ja kraav.
Kui poleks Olümpiaks MERD täidetud ja Pirita teed ehitatud, lookleks seal tänaseni searada Orlovi trepi alt läbi, mida ma veel mäletan

See, et tänane magalakultuur, tuugalt täis pressitud linn ja kogu sellega kaasnev vastikus ligipääsetavusest, liiklemisest kasvõi välikohviku tolmu ja mürani, et miks ma üldse peaks tahtma seda tarbida, on täiesti teine teema. Parim näide on KOGU Pärnu maanee äär Tallinnas Viru ringist Tammsaare/Järvevana sillani selline. Tegelikult ei toimi seal mitte miski. Suure surmaga hoitakse seal midagi elus, kus abiks on majade tagused tasulised parklad, aga ma ei tea kedagi, kelle jaoks oleks see ala esimene valik rahakulutuseks! Sparta saal on vast erand? See on nii surnud tsoon, et isegi ülimugava ligipääsuga Väike-Järve on pigem 24/7 maa-alune autopesula kui ehituspood või Taluturg!