22-01-2024, 22:53 PM
(22-01-2024, 22:30 PM)Raivo Kirjutas:(21-01-2024, 11:43 AM)2715 Kirjutas: Väike näide, kui ahnelt sirutub riigi rahanduse käsi maal elava inimese tasku kellel on Uaz 452D.
See ei ole ainult konkreetse mudeli probleem, vaid kõikide vanade N1 kategooria sõidukite mure, sest neile ei rakendu mingil maagilisel põhjusel M kategooria aparaatide soodustused. Tõenäoliselt kui nii seadusesse läheb ja ka arvelt maas masinad maksu alla lähevad, siis lähevad enamus neist kas rauda või kõverteidpidi arvelt maha oma talu maadel kasutamise hoovinarrideks - aga siin pole jälle tagasiteed kui kunagi elu ja maksu seadus muutuma peaks tänavakõlblikuks autoks.
Ametnik saab raproteerida, et vaadake, tänu automaksule läks käibest maha mitusada vana ja saastavat sõidukit. Paraku õnne riigieelarvesse ei satu, sest sõidukid kaovad ja nende pealt maksu ei maksta. Loodushoidu ja rohemajandusse ka mingit õnne ei saabu, sest enamusel neist masinatest on aasta läbisõit maksimaalselt kolmekohaline ehk tühine. Paljudel ilmselt ka kahekohaline hulk kilomeetreid väljaspool üldkasutatavaid teid.
Ainsad, kes võivad rõõmu tunda, on kompanii tiki, respo ja sõbrad, sest nende tooted ilmselt tulevad asemele koormaid liigutama, esialgu maksuvabalt.