02-02-2024, 12:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2024, 13:12 PM ja muutjaks oli suvasass.)
Sellise huvitava kirjatüki leidsin toonastest abimootoritest: https://www.velomuseum.ee/et/abimootor.
Nõukogude kergliikuritest on siin juttu: https://marshalinstrument.ru/en/remont/m...mopede-mp/.
Üldiselt tundub, et kergematest masinatest olid domineerivad ikkagi D4 abimootoriga rattad, eriti jääb silma B/V-901. Velomuuseumi galeriist üks pilt kah, kus on meesteraamiga 901:
![[Pilt: 20130430-785665632-v901_1.jpg]](https://www.velomuseum.ee/gallery/images/20130430-785665632-v901_1.jpg)
1950ndatel liikusid idablokis ka juba nö pärismopeedid, kasvõi Jawa 550, mida toodeti 1954. aastast, aga seda kahjuks Maarjamaal ei müüdud. Jawa 555 tootmine algas 1958. aastast, aga see jääb juba pisut liiga kümnendi lõppu.
Nõukogude kergliikuritest on siin juttu: https://marshalinstrument.ru/en/remont/m...mopede-mp/.
Üldiselt tundub, et kergematest masinatest olid domineerivad ikkagi D4 abimootoriga rattad, eriti jääb silma B/V-901. Velomuuseumi galeriist üks pilt kah, kus on meesteraamiga 901:
![[Pilt: 20130430-785665632-v901_1.jpg]](https://www.velomuseum.ee/gallery/images/20130430-785665632-v901_1.jpg)
1950ndatel liikusid idablokis ka juba nö pärismopeedid, kasvõi Jawa 550, mida toodeti 1954. aastast, aga seda kahjuks Maarjamaal ei müüdud. Jawa 555 tootmine algas 1958. aastast, aga see jääb juba pisut liiga kümnendi lõppu.