12-02-2024, 17:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-02-2024, 17:51 PM ja muutjaks oli v6sa.)
Sai nädalavahetusel üks kuivanud kuusk maha võetud "vales suunas". Murekohaks oli tõmbamismaa puudumine soovitud suunas ja kalduolek eriti soovimatusse suunda. Kuivõrd sellistest asjadest aeg-ajalt küsitakse, siis panen paar rida õnnestunud manöövrist.
Esmalt ettevalmistused, et asjade hapuksminemisel füüsika ei saaks nii hõlpsalt üle võtta. Selleks sai paari kõrvalseisva kuuse vahele tõmmatud viietonnine koormarihm kahes kihis:
Vahel kasvavad ikka õiges kohas ka
Seejärel sai tross paika veetud, kasutades plokiks taastuvat loodusvara: harvendamisele minevat sarapuupõõsast. Kuivõrd tross oli meetrit seitse liiga pikk, siis sai avastatud teine UAZ hea omadus: ümber talasildade saab liigset pikkust mugavalt ja trossi rikkumata "maha kerida":
Tross jäi kenasti haagisekonksujala ja silla difrimunakupoolme taha kandma ega pääsenud kardaane ahistama.
Kuivõrd pikkust oli üksjagu ikka veel üle, sai seda postide vahele laotatud mõned korrad:
Edasine läks, nagu õpikus: langetussälk ette, langetuslõikesse labidas varakult vahele ja siis peale langetuslõiget tõmme autoga. Tuli üllatavalt kergelt alla, kuigi lahtiste difritega Krooksul võttis ikka diagonaalis jäistel jälgedel olevad rattad ringi. Õnneks tugirühm pidas ja autoga paar korda õõtsutades tuli kenasti alla täpselt plaanitud vahesse. Kahjudeks üks murtud lepaoks ja eelmainitud sarapuupõõsa ühe poole harud. Mis on, nagu mainitud, selles kasvukohas taastuv loodusvara.
See hetk, kui langetuslõike lõpuosas pidepuud klapitasid ja puu loomuliku kalde suunas langetuslabidale ja tugirühmale vajus, käis jõnks südame alt läbi küll. Aga pidepuu pidas, tugirühm toetas ja UAZ neli ratast pidasid ka sedapalju, et kergest jõnksust enamat seekord ei tulnud. Isegi sae sain lõikest ilma tirimata kätte.
Esmalt ettevalmistused, et asjade hapuksminemisel füüsika ei saaks nii hõlpsalt üle võtta. Selleks sai paari kõrvalseisva kuuse vahele tõmmatud viietonnine koormarihm kahes kihis:
Vahel kasvavad ikka õiges kohas ka
Seejärel sai tross paika veetud, kasutades plokiks taastuvat loodusvara: harvendamisele minevat sarapuupõõsast. Kuivõrd tross oli meetrit seitse liiga pikk, siis sai avastatud teine UAZ hea omadus: ümber talasildade saab liigset pikkust mugavalt ja trossi rikkumata "maha kerida":
Tross jäi kenasti haagisekonksujala ja silla difrimunakupoolme taha kandma ega pääsenud kardaane ahistama.
Kuivõrd pikkust oli üksjagu ikka veel üle, sai seda postide vahele laotatud mõned korrad:
Edasine läks, nagu õpikus: langetussälk ette, langetuslõikesse labidas varakult vahele ja siis peale langetuslõiget tõmme autoga. Tuli üllatavalt kergelt alla, kuigi lahtiste difritega Krooksul võttis ikka diagonaalis jäistel jälgedel olevad rattad ringi. Õnneks tugirühm pidas ja autoga paar korda õõtsutades tuli kenasti alla täpselt plaanitud vahesse. Kahjudeks üks murtud lepaoks ja eelmainitud sarapuupõõsa ühe poole harud. Mis on, nagu mainitud, selles kasvukohas taastuv loodusvara.
See hetk, kui langetuslõike lõpuosas pidepuud klapitasid ja puu loomuliku kalde suunas langetuslabidale ja tugirühmale vajus, käis jõnks südame alt läbi küll. Aga pidepuu pidas, tugirühm toetas ja UAZ neli ratast pidasid ka sedapalju, et kergest jõnksust enamat seekord ei tulnud. Isegi sae sain lõikest ilma tirimata kätte.