15-02-2024, 21:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-02-2024, 00:00 AM ja muutjaks oli mossepower.)
(15-02-2024, 18:04 PM)KertP Kirjutas: Plaanitav varamaks on "rohepöörde" üks osa. Kindlasti siia sobilik.Kui reaalselt rohepöördest ja (õhu/keskkonna)saastamise vähendamise vaatenurgast asja analüüsida, siis oleks meie tulevane automaks mõne teise Euroopa riigiga võrreldes ikka väga mööda. Võtame näiteks "maailmapäästja-säästuauto" Fiat Panda (2009, 1,2 bensiinimootor) ja "maailmatapja-linnamaasturi" Porsche Cayenne (2009, 3,0 diiselmootor). Asukohaks Eesti vs. Saksamaa:
https://majandus.postimees.ee/7960647/pa...ed-vaeseks
Eesti:
Saksamaa:
Maailmapäästja Fiat Panda aastamaks saab olema Eestis 200% Saksamaa maksust (e. 2x kallim), samas kui maailmatapja Porsche Cayenne aastamaks Eestis on kõigest 38% Saksamaa aastamaksust (e. 2,6x odavam). Eks see näitab, et reaalselt on rohepöörde ja selle eesmärkide soodustamisest meie automaks ikka väga kaugel ning peamine eesmärk on siiski vara maksustamine.
(Tulevasest) sotsiaalsest ebavõrdsusest ei hakka siinkohal üldse rääkimagi kuna igaüks saab ise aru, et kumba autoga (Panda vs. Cayenne) vaesem ja hinnatundlikum inimene tõenäoliselt sõidab ühtemoodi nii Eestis kui Saksas. Kui nüüd veel siia lisada ka (vaese inimese) miinimumpalga 2,4x erinevus, siis üks maksab oma Panda aastamaksu 25% oma ühe nädala brutopalgast ning teine 5% ühe nädala brutopalgast. Kokkuvõttes saab miinimumpalka teeniva inimese sissetulekute juures eestlase Fiat Panda maks olema 5x kallim kui Saksamaa samaväärse inimese Fiat Panda maks. Cayanne aastamaks normaliseerituna ühe kuu miinimumpalga suhtesse oleks eri riikides üsna lähedane, vastavalt 25% ja 27%, Eestis siis otseloomulikult odavam (madalam protsent).