21-02-2024, 16:47 PM
(21-02-2024, 14:56 PM)PlyVal64 Kirjutas: Zazik, see ongi ju katkestamine! Tegelikult EI EPA Kohtunikud ära ootama või Sa ei leia enam Kohtunikke ja istud ÜKSI seal viimases AKPs ja arvutad Tulemusi südaööni! Nii lihtne ongi!
Sellepärast PEABKI olema 10+% ÕIGEID vastuseid et sellised tativenitajad kukuks igal juhul esiotsast välja, õigemini saab need automaatselt ajalimiidu rikkumise pärast tahapoole kukutada. See, et KÕIK kes suudavad enne autasustamist Ristsõna ja Ajakaardi mistahes moel Kohtunikeni toimetada saavad TULEMUSE KIRJA ei tähenda, et rajal PEAKS LUBAMA tatti venitada! Need on KAKS eri asja. Ja kuna eesotsas startides vs lõpus on ebavõrdus ka Kohtunike olemasolus, siis kas see aeg on 15 minti, 20 või tund on Ajagraafiku küsimus. Tegelikult regulaarsusrallil peaks see olema protsent ideaalajast, see oleks õiglane. Ideaalaeg on aga ju otseses sõltuvuses teepikkusest ja ka KPde arvust. Kogemustelt ja ka seekordselt raja ülesehituselt on mõistlik +20% ehk igas tunnis 12 minti mida saab vajadusel eriti raskete olude puhul kohe muuta. See on tegelikult üüratu pikk aeg ja ainult lume või libeduse pärast ei ole sellist aja juurdeandmist isegi vaja! See 15 minti ongi kohe algusest peale mul mõeldud päeva keskmisena, ega ma siis miksisin kokku reeglitesse Maailma kogemused, FIA reeglid, HERO leitavad asjad, Eestist Rahvaralli probleemid jne. Ega see Talveralli kontseptsioon tekkis ikkagi päris põhjalikelt teadmistelt, et "mida ja miks ma teen". Peamine on vältida kihutamist ehk "aja tagasi sõitmist" ja anda kõigile võimalikult võrdne võimalus sõiduoskusest ja jõuvankrist sõltumatult.
Sa ISE olid sõitjana see kes sekundit ikkagi taga ajas, selleks on hea auto ja julgus/oskus kiiresti sõita vajalikud. See annabki, püsides LSi reeglites, KPdes vajaliku LISAaja mõtlemiseks, tuletamiseks, galligraafiaks jne! Reaalselt on enamasti seesama 12 minti tunnis ka sõidukiirustes vahe teisele poole! Sa saadki ajast ette sõita, saades OAKPst näiteks karistust, aga see on võimalik. See ongi Subarute ja Quattrote häda aga ka Sinu tehtud rehvidega K70'ne oma! Meil ei olnud libe, me saanuks väga palju kiiremini reaalsuses sõita jäädes ikkagi LSi raamesse. Pealelõunat oli sama mis asfaldil sõita...selline pidamine oli! Miks ma/me Prouaga tegime need sõgeda osalusmassiga sõidud lihtsama Ristsõna ja selge Legendiga oligi VENIMISE VÄLTIMISEKS! Meil oli praktiliselt kolm korda niipalju kui see aasta ja venimine tundides oli väiksem! Sest see venimine oli ja on probleem, ajagraafikutest mitte kinni pidamine. Kui ka seee 20% oleks, siis kõik rallid on olnud selline 4+4 tundi sõitu ehk 480 minutit ehk venimine oleks niigi 1 tund 36 minti. Ütleme et tativenitaja stardib lõpus, peale 9:00. Siis ideaalaeg oleks 17:00 juures + lõuna pooltunnikest + tund36 ehk kell seitse õhtul!!!! Samas eesotsas olid kiired ja täpsed, kes lõpetasid paari minutilise veaga ideaalist ja olid 16:05 kohal. See on KOGEMUS! Tunnine start on õhtul 3 tundi pikemalt AKPd ja poolteist tundi stardis juba 4 õhtul! Olnuks seal veel ka katse???
Mis on variandid: ongi Sport kahekesti kerg-jõuvankris kes stardib hiljem või siis hajutatult ja ajab aega ning lõppkohta (mille aluseks ON ikkagi ideaalne Ristsõna!) taga + Turistid kes tulevadki lihtsalt elu nautima ja ühtegi katset ka ei ole peale Stardis kohe OjaTommi tagurdamiseKohe tekib probleem - möödasõidud! Me oleme ju ka koos Sinuga kõike seda arutanud, proovinud jne
Me lihtsalt Margusega saime seekord vaadata rahulikuklt mis toimub rajal ja see pilt oli ülimalt meeldiv! FUN peab olema aga natuke tahaks ikka Tulemust ka saada
Täitsa kiirelt ja tõsiselt võeti asja! OK, kaks 2 või 3 autos, ütleme siis legendaarsete maratonsõitude kombel 3 et kulusid jagada, kolm oli lubatud ka London-Syndey jms sõidud, ja ilma jobutamiseta! Graafik on tihe, mõni katse sees, kiivrid kogu ralli peas ja katkestamine kalarootsul eksimise ja ajalimiidi ületamisega on ka Tulemus! Samas keegi ei sunni rajalt maha tulema ja keelama kõike lõpuni tegema (see poel sport!), isegi ajad saab kirja, lihtsalt üks AKP ajalimiidi ületus nullib koha. Alati on ruumi ERIauhidadele
Ja siis ülejäänud "bailatajad" tsiklitest krusade ja bussideni, kes ise vaatavad kuidas saavad, keegi neist ikkagi ka võidab midagi. Lõuna ja õhtu kohad ja kellaajad on ju teada ning Ajakaart/Ristsõna äraandmise jaoks võib olla söögilaua otsas postkast kui AKPd vahele jäid ja/või kohtunikke enam ammu polnud! Siis on ka valik olemas ja rajategu lihtne. Peamine keerukus ongi Ristsõna kraadikanguse peenhäälestus
No tänavu selles mõttes nii läkski.
Loomulikult AKP-d ei oota kedagi lõpuni ja sisuliselt pole vahet, kas saad aja fikseeritud +15min hiljem või jõuad siis kui AKP on juba kokku pakitud, tulemus on sama.
Tänavu oli selles mõttes jube lihtne, 3 ristsõna 1 veaga, ühel ekipaažil polnud ühtegi üle 15min hilinemist, ühel oli üks hilinemine ja ühel oli lisaks üks väljuva AKP aeg võtmata jäänud (seega järgmine AKP +50). Kokkuvõttes ühel üksikud karistuspunktid, teisel 50+ üksikud, kolmandal 2x50+üksikud.
Teoreetiliselt peaks olema nii, et kui hilined +15, siis see aeg, mis AKP kirjutab ei määra midagi, edasi peaks sõitma just seda ideaal + 15min lähtuvat aega, s.t. kõik mis üle 15 tuleks tagasi sõita. See annaks kõigile, sõltumata stardijärjekorrast võrdsed võimalused.
Lihtsalt jube keeruline on seda ellu viia ilma reaalselt toimiva live ajatabelita. Ja live ajatabel on see, mis järjekordselt ei toiminud, ilmselt ma seda sellisel kujul rohkem ka ei katseta. Kui leidub keegi, kes omast vabast tahtest mingi päris tarkvara leiutab, siis saab asjaga edasi minna.
Auhinnalaua peaks tegelikult ka oluliselt pikemaks venitama. Lisab küll õhtusele kohtuniketööle märkimisväärselt keerukust, kuid tegelikult oleks palju rohkemad võistlejad äramärkimist väärt kui need, kes on täna. Näiteks kasvõi seesama eelpoolmainitud Tarmo Villi edu lisakatsetel. Tegelikult lisaks kiiruskatsete parimale ka regulaarsuse parim.
Lõikude aegu määravaks teha ei taha juba seepärast, et tingimusi ennustada on võimatu, eriti ilmekalt näitas seda tänavune aasta. Tingimused on küll kõigile võrdsed, aga kui olud lähevad ekstreemseks, siis on mitteekstreemsetes oludes määratud aegade püüdmine ohtlik ja eeldab sõgedat kihutamist. Kuna üritus on ikkagi lõbutsemisele orienteeritud, siis ma ei näe midagi halba selles kui mõned sõidavad elu eest ideaalaegu, teised sõidavad iga hinna eest ristsõna (mingu aega palju läheb) jne. Lihtsalt kummi venitades peab ristsõna olema väga hea, et tulemust saavutada, samas on oht lõunasöögist ilma jääda ja õhtul väga hilja peole jõuda.
Lisaks peab arvestama ka sellega, et väga suur osa hilinemistest on põhjustatud "konkurentide" ehk kaaslaste aitamisest, seega igati õilsa eesmärgiga. Ka seetõttu arvan, et kindlasti ei peaks seda üleliia rangelt reguleerima.