22-02-2024, 09:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-02-2024, 09:29 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Õblukesed autohaagised unustage ära, need lähevad traktori taga katki. Isegi siis, kui eemaldada tulede paneel, tõsta vedrudest üles ja panna suuremad kaubikurattad alla. Ikkagi annab õhuke tsingitud raam traktori jõule alla maastikul. Varem või hiljem pargid ratta kuhugi kännu taha/lohku ja siis käib krõps.
UAZ (või mõne lääne valmistaja) maastikuhaagis hakkab looma.
Tonn kandevõimet tähendab käru eluskaalu umbes 1500 kilo. Seda kannab auga nii subriku kui suvalise kaubiku sild. Auto tagasild jääb lahjaks (ärge küsige, kust ma tean Skoda Felicia silla kohta
Esiveduse auto esirummud kannavad hästi, aga siis peab käänmiku korralikult raami külge kinnitamisega tegelema.
Lihtsaim viis on kaks pikka nelikanttoru A-kujuliselt haakepeast kuni kallutustalani, mille all on sillatala ja sillatala küljes ka kallutussilindri kinnituskoht. Peale ostad mingi lääne kaubiku pealt kallutava kasti koos silindriga ja ongi elu lill. Saad TÄPSELT SELLISE, nagu vaja.
Lisan pildi, kus on näha kahe käru kõrguse erinevus:
Mõlemad on tehtud sakslase kasti põhjadele. Kallutav on tehtud S124 tagarummudele ja rehvidele maksimaalse mõõduga 255R16. Mittekallutav on tehtud Škoda Felicia esirummudele ja rehvile 185R14. Ratas läheb kastiraami vahele ja rööbe sai selle järgi valitud. Passib hästi ka ATV järele. Isal oli vaja võimalikult madalat haagist, kuna ta ei jõua enam saska kasti tõsta... Mõlemad on ka ümberehituste toorikuteks saadaval, näha saab Kernus.
Nordamuse haagised on head toorikud, aga kallutuslahendus on jama. Kui lääbakiloleku tõttu olematu kallutusjõuga jurakas vahetada püstise teleskoobi vastu, hakkab looma.
Saska kast on hea toorik, kui kuskilt kätte saad. Sakslase oma veel parem, aga neid ei liigu enam üldse. Väikeste veokate kallutav kast on valmis asi mõnele raamitoorikule tõsta.
Vedrud on maitse asi. Mul on kaks tehtud ilma vedrudeta ja kaasikust tehtul on vedrud veel all. Ei näe vedrudest mingit kasu, pigem isegi eelkirjutaja mainitud reaalne ümberminekuooht kallutamisel. Pigem vedrudeta haagisega oled ettevaatlikum ja sellega lõhudki vähem.
Priidu viidatud 2PTS-4 (või mis seal täpne mark ongi) kaalub tühjalt vähemalt 1500 kilo. Hüdrovedu selle peale isegi ei pahanda, aga pisikesel traktoril pole lihtsalt pidamist koormaga vähemalt 6 tonni kaaluva kolaka ohjeshoidmiseks. Pidama tuleb ju ka saada! Ning selle kasti põhi on vähemalt 1550 mm kõrgusel
UAZ (või mõne lääne valmistaja) maastikuhaagis hakkab looma.
Tonn kandevõimet tähendab käru eluskaalu umbes 1500 kilo. Seda kannab auga nii subriku kui suvalise kaubiku sild. Auto tagasild jääb lahjaks (ärge küsige, kust ma tean Skoda Felicia silla kohta

Esiveduse auto esirummud kannavad hästi, aga siis peab käänmiku korralikult raami külge kinnitamisega tegelema.
Lihtsaim viis on kaks pikka nelikanttoru A-kujuliselt haakepeast kuni kallutustalani, mille all on sillatala ja sillatala küljes ka kallutussilindri kinnituskoht. Peale ostad mingi lääne kaubiku pealt kallutava kasti koos silindriga ja ongi elu lill. Saad TÄPSELT SELLISE, nagu vaja.
Lisan pildi, kus on näha kahe käru kõrguse erinevus:
Mõlemad on tehtud sakslase kasti põhjadele. Kallutav on tehtud S124 tagarummudele ja rehvidele maksimaalse mõõduga 255R16. Mittekallutav on tehtud Škoda Felicia esirummudele ja rehvile 185R14. Ratas läheb kastiraami vahele ja rööbe sai selle järgi valitud. Passib hästi ka ATV järele. Isal oli vaja võimalikult madalat haagist, kuna ta ei jõua enam saska kasti tõsta... Mõlemad on ka ümberehituste toorikuteks saadaval, näha saab Kernus.
Nordamuse haagised on head toorikud, aga kallutuslahendus on jama. Kui lääbakiloleku tõttu olematu kallutusjõuga jurakas vahetada püstise teleskoobi vastu, hakkab looma.
Saska kast on hea toorik, kui kuskilt kätte saad. Sakslase oma veel parem, aga neid ei liigu enam üldse. Väikeste veokate kallutav kast on valmis asi mõnele raamitoorikule tõsta.
Vedrud on maitse asi. Mul on kaks tehtud ilma vedrudeta ja kaasikust tehtul on vedrud veel all. Ei näe vedrudest mingit kasu, pigem isegi eelkirjutaja mainitud reaalne ümberminekuooht kallutamisel. Pigem vedrudeta haagisega oled ettevaatlikum ja sellega lõhudki vähem.
Priidu viidatud 2PTS-4 (või mis seal täpne mark ongi) kaalub tühjalt vähemalt 1500 kilo. Hüdrovedu selle peale isegi ei pahanda, aga pisikesel traktoril pole lihtsalt pidamist koormaga vähemalt 6 tonni kaaluva kolaka ohjeshoidmiseks. Pidama tuleb ju ka saada! Ning selle kasti põhi on vähemalt 1550 mm kõrgusel
